Propagandára megy a pénz

Bodacz Balázs
2005. 06. 19. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Magyarországon jelenleg mintegy hatszáz úgynevezett putritelep található. Az itt lakók életkörülményei a harmadik világot idézik, a kitörés és a szociális-társadalmi integráció szinte lehetetlen. A kormány februárban hirdette meg A romatelepeken élők lakhatási és szociális integrációs modellprogramja című pályázatot, összhangban a Lendületben az ország elnevezésű kormányprogrammal. Mint azt korábban megírtuk, negyven település vehetett részt a telepfelszámolásra kiírt meghívásos pályázaton, ebből végül kilenc osztozhat a 680 millió forinton. Varga József, a Magyarországi Cigányokért Alapítvány elnöke kiemelte: az összeg gyakorlatilag még a probléma felületi kezelésére sem alkalmas, hiszen munkahelyteremtés és egyéb felzárkóztató programok nélkül a helyzet nem oldódik meg. – Ez az összeg legfeljebb arra elég, hogy buldózerekkel nekimenjenek a bádogviskóknak. Ez nem program – mondta az alapítvány elnöke.
Állami pénzből és PHARE-támogatásból hónapok óta tart az a médiakampány, amelynek célja a romák társadalmi integrációjának elősegítése. A kampányt magyarázó, a sajtónak szánt szakmai anyag szerint a megcélzott közönség nem a romákkal szemben diszkriminatívak tábora, hanem a társadalom túlnyomó többségét kitevő ún. „semlegeseké”. A cél az, hogy őket a romákkal kapcsolatban inkább pozitív attitűd jellemezze. A szakmai anyag kiemeli: a kampánnyal nem kívánják megszólítani a nyíltan elutasítókat. A több mint ötszázmillió forintos megrendelést az az Aegis Media bonyolíthatja le, amelynek jogelődje a 2002-es választási kampányban az MSZP médiamegjelenéseit is koordinálta.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.