Magyarországon jelenleg mintegy hatszáz úgynevezett putritelep található. Az itt lakók életkörülményei a harmadik világot idézik, a kitörés és a szociális-társadalmi integráció szinte lehetetlen. A kormány februárban hirdette meg A romatelepeken élők lakhatási és szociális integrációs modellprogramja című pályázatot, összhangban a Lendületben az ország elnevezésű kormányprogrammal. Mint azt korábban megírtuk, negyven település vehetett részt a telepfelszámolásra kiírt meghívásos pályázaton, ebből végül kilenc osztozhat a 680 millió forinton. Varga József, a Magyarországi Cigányokért Alapítvány elnöke kiemelte: az összeg gyakorlatilag még a probléma felületi kezelésére sem alkalmas, hiszen munkahelyteremtés és egyéb felzárkóztató programok nélkül a helyzet nem oldódik meg. – Ez az összeg legfeljebb arra elég, hogy buldózerekkel nekimenjenek a bádogviskóknak. Ez nem program – mondta az alapítvány elnöke.
Állami pénzből és PHARE-támogatásból hónapok óta tart az a médiakampány, amelynek célja a romák társadalmi integrációjának elősegítése. A kampányt magyarázó, a sajtónak szánt szakmai anyag szerint a megcélzott közönség nem a romákkal szemben diszkriminatívak tábora, hanem a társadalom túlnyomó többségét kitevő ún. „semlegeseké”. A cél az, hogy őket a romákkal kapcsolatban inkább pozitív attitűd jellemezze. A szakmai anyag kiemeli: a kampánnyal nem kívánják megszólítani a nyíltan elutasítókat. A több mint ötszázmillió forintos megrendelést az az Aegis Media bonyolíthatja le, amelynek jogelődje a 2002-es választási kampányban az MSZP médiamegjelenéseit is koordinálta.

Horror kempingezés közben: maszkos, késekkel felfegyverzett társaság várta a túrázókat sátraiknál