Sorbaállás a reptérért

Tizenegy cég adta be a tegnap déli határidőig az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Rt.-hez a Budapest Airport (BA) Rt. megvételére vonatkozó szándéknyilatkozatát – tájékoztatta lapunkat közleményében az ÁPV Rt.

Hunyor Erna
2005. 06. 28. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bár a vagyonkezelő egyik jelentkező nevét sem közölte, négy aspiráns már bejelentette: indul a Ferihegyi repülőteret működtető állami társaság eladására kiírt pályázaton. Korábban az angol British Airport Authority, a német Hochtief Airport GmbH, valamint a koppenhágai repülőteret üzemeltető CPH International, tegnap pedig a frankfurti repülőtér „gazdája”, a Fraport AG–Deutsche Bank konzorcium erősítette meg vételi szándékát a Budapest Airportra. A konzorciumot 51 százalékban a Fraport, 49 százalékban pedig a Deutsche Bank jegyzi. Lapinformációk szerint a négy jelölt mellett versenyre kelt még a budapesti reptérért a spanyol Abertis és a Ferrovial, az osztrák Flughafen Wien, az ausztrál Macquire, az olasz Save, a szingapúri–amerikai Changi– Bechtel cégek, valamint Demján Sándor érdekeltsége, az Euroinvest.
Andrea Pal, a Fraport elnökhelyettese tegnapi tájékoztatóján elmondta: teljes mértékben tisztában vannak azzal, hogy Ferihegy milyen növekedési lehetőségek előtt áll. Ugyanakkor a vevőjelöltek közötti erős versenyre hivatkozva, a cég képviselője nem ismertette fejlesztési elképzeléseiket. Pusztán annyit közölt: a konzorcium célja olyan korszerű repülőtér létrehozása, amely további növekedési és foglalkoztatási lehetőségeket kínál.
Hozzátette: a Malévet képesnek tartják egy regionális központ létrehozására. A Fraport 2015-ig a teherszállítás százszázalékos növelését tűzte ki célul Ferihegyen, és a reptér kapacitásának növelése érdekében kulcsfontosságúnak tartják a harmadik terminál és egy új futópálya megtervezését.
Az elnökhelyettes szerint a frankfurtin kívül még további hat repülőteret üzemeltető Fraport jól hasznosítható tapasztalatokkal rendelkezik a diszkont légitársaságok kiszolgálására alkalmas terminál létrehozásában, és a korlátozott repülőtéri kapacitás menedzselése területén is. A Fraport és a BA korábban már működött együtt közös projektekben, idesorolta a cargokezelési cég üzleti tervét. A szakember kérdésre válaszolva közölte: elsődleges céljuk a Budapest Airport Rt. megszerzése. Csak akkor érdeklődnek a prágai reptér megvétele iránt, ha a budapesti üzlet nem sikerül. A Fraport mindemellett bejelentette, hogy nem indul a pozsonyi reptér privatizációján.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.