Bár a vagyonkezelő egyik jelentkező nevét sem közölte, négy aspiráns már bejelentette: indul a Ferihegyi repülőteret működtető állami társaság eladására kiírt pályázaton. Korábban az angol British Airport Authority, a német Hochtief Airport GmbH, valamint a koppenhágai repülőteret üzemeltető CPH International, tegnap pedig a frankfurti repülőtér „gazdája”, a Fraport AG–Deutsche Bank konzorcium erősítette meg vételi szándékát a Budapest Airportra. A konzorciumot 51 százalékban a Fraport, 49 százalékban pedig a Deutsche Bank jegyzi. Lapinformációk szerint a négy jelölt mellett versenyre kelt még a budapesti reptérért a spanyol Abertis és a Ferrovial, az osztrák Flughafen Wien, az ausztrál Macquire, az olasz Save, a szingapúri–amerikai Changi– Bechtel cégek, valamint Demján Sándor érdekeltsége, az Euroinvest.
Andrea Pal, a Fraport elnökhelyettese tegnapi tájékoztatóján elmondta: teljes mértékben tisztában vannak azzal, hogy Ferihegy milyen növekedési lehetőségek előtt áll. Ugyanakkor a vevőjelöltek közötti erős versenyre hivatkozva, a cég képviselője nem ismertette fejlesztési elképzeléseiket. Pusztán annyit közölt: a konzorcium célja olyan korszerű repülőtér létrehozása, amely további növekedési és foglalkoztatási lehetőségeket kínál.
Hozzátette: a Malévet képesnek tartják egy regionális központ létrehozására. A Fraport 2015-ig a teherszállítás százszázalékos növelését tűzte ki célul Ferihegyen, és a reptér kapacitásának növelése érdekében kulcsfontosságúnak tartják a harmadik terminál és egy új futópálya megtervezését.
Az elnökhelyettes szerint a frankfurtin kívül még további hat repülőteret üzemeltető Fraport jól hasznosítható tapasztalatokkal rendelkezik a diszkont légitársaságok kiszolgálására alkalmas terminál létrehozásában, és a korlátozott repülőtéri kapacitás menedzselése területén is. A Fraport és a BA korábban már működött együtt közös projektekben, idesorolta a cargokezelési cég üzleti tervét. A szakember kérdésre válaszolva közölte: elsődleges céljuk a Budapest Airport Rt. megszerzése. Csak akkor érdeklődnek a prágai reptér megvétele iránt, ha a budapesti üzlet nem sikerül. A Fraport mindemellett bejelentette, hogy nem indul a pozsonyi reptér privatizációján.

Újabb élő adásban üzent a magyaroknak Kapu Tibor – videó