Sorra épülő jégkrémszigetek

Dúskálhatunk majd a jóban, pontosabban a jégkrémben az idén, mert annak ellenére, hogy az alapízek kiszoríthatatlanok a hűtőpultokból, a gyártók és a fogyasztók is szívesen kísérleteznek az újdonságokkal.

Hunyor Erna
2005. 06. 05. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ízbéli újdonságot nem fog hozni a jégkrémpiacon az idei nyár sem, mert a legkedveltebbek továbbra is az alapízek: a csokoládé, a vanília és az eper. Ennek ellenére találkozhatunk majd bőven újdonságokkal is, mert nemcsak a kereskedők, hanem a fogyasztók is fogékonyak ezekre, még akkor is, ha az évről évre bevezetett különleges újdonságoknak csak a fele bizonyul sikeresnek. Az elemzők ehhez annyit fűznek hozzá, hogy az igazán tipikus jégkrémfogyasztók közé a gyerekek és a 19–49 év közötti nők sorolhatók. A jégkrémfogyasztók nagy része szívesen próbálkozik az új ízekkel, és a márkahűség csak a nagyobb márkák esetében jellemző.
Az idén a piac tízszázalékos bővülést vár, és a szereplők egybehangzó véleménye szerint a telítettség és a meglehetősen nagy beruházási igény miatt új gyártó megjelenésével nem kell számolni, annál is inkább, mert most kezd igazán dolgozni a régiek mellett (Nestlé, Unilever) a két legfrissebb szereplő, a horvát Ledo és a cseh Nowaco, miközben – az élelmiszerpiacon tapasztalható trendként – itt is erősödik a saját márkás termékek részesedése. Utóbbi évről évre nő: tavaly és tavalyelőtt egyaránt tíz-tíz százalékos bővülést könyvelhetett el a kategória.
Magyarország konzervatív nemzetnek számít a jégkrémfogyasztók körében; mi még mindig szezonálisan fogyasztjuk a „jegességet”, anynyira, hogy még az északi országokban is magasabb az egy főre eső jégkrémfogyasztás, mint nálunk. A gyártók ezen a felfogáson igyekeznek változtatni, és nemcsak egyszerűen nyereményakciókkal támogatják a vásárlást, hanem recepteket is mellékelnek a jégkrémek mellé, illetve előrukkoltak a light formációkkal is, vásárlásra biztatva a súlyosabb vagy éppen hiúbb egyéneket is. Mindemellett a kereskedési és a vásárlási szokások változásával a nagy áruházláncokban a gyártók, hangsúlyozva termékeiket, egyre gyakrabban építenek ki saját hűtőszigeteket, ahol kizárólag az ő temékeik kaphatók, így egyre gyakrabban lehet majd igazi jégkrémszigetekkel találkozni.
Nyugat-Európában létezik egy úgynevezett szuper prémiumkategória, amely árban és minőségben is a többi kategória fölé emelkedik. Nálunk ez a szegmens nem létezik, és egy darabig nem is fogunk vele találkozni, mert a fogyasztók képtelenek egy jégkrémért nem egy esetben 1200–1400 forintot fizetni. Így leszünk a fagylalttal is, mert egyetlen gombóc fagyit most már száz forint alatt nem lehet kapni, és egy család egyetlen délutáni fagylaltozása 800–1000 forint körül alakul.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.