Egyidejűleg nehezítik anyagi és szabályozási problémák a MÁV Rt. működését, ezekre pedig sem a tulajdonos, sem a kormány nem talál megoldást. A vasúttársaság rövid távú lehetőségeit taglaló előterjesztés még az államtitkári értekezlet elé sem került. Az érintett tárcák között sincs egyetértés arról, milyen megoldást lehetne találni a MÁV adósságának szanálására, illetve a bevételek és kiadások közti különbségek csökkentésére.
Ugyan a társaság tulajdonosa, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium még tavaly októberben aláírta a MÁV anyagi helyzetét biztosító közszolgáltatási szerződést, a Pénzügyminisztérium nem hajlandó azt jóváhagyni. A tervek szerint a jövő év elejétől lépne hatályba a liberalizált piacot szabályozó új vasúti törvény, azonban ennek még a normaszövege sem áll rendelkezésre.
új vezető a mávnál. László Pétert, a Csemege Match Rt., illetve a Profi Magyarország Rt. korábbi pénzügyi vezetőjét nevezték ki a MÁV Rt. pénzügyi vezérigazgató-helyettesévé tegnap. Elődjét, Ökrös Andrást azért menesztették, mert a sajtóban bírálta a motorvonattender értékelési folyamatát.

Egyedül harcolt a lángokkal: így menekült meg a bajba jutott bácsi