Tízmillió forint bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenytanácsa a K&H Bankra, mert a K&H megtakarítási betétszámla elnevezésű termékére vonatkozó tájékoztatások megítélése szerint alkalmasak voltak a fogyasztók megtévesztésére. A GVH szerint a K&H úgy reklámozta megtakarítási betétszámláját, hogy nem szólt az ajánlatot kevésbé vonzóvá tevő feltételekről. A GVH az eset kapcsán úgy érvelt, hogy a bank a konstrukció ismertetőjében nem adott tájékoztatást arról, hogy a számlán lévő összeg után járó kamat jelentősen csökken, ha a számla napi záróegyenlege nem éri el az 50 ezer forintot. A pénzintézet ezt a körülményt a 2005. január 10. és február 13. között megtartott akció kapcsán sugárzott televíziós reklámjaiban is elhallgatta. Az sem derült ki, hogy a reklámban hangsúlyozott mértékű kamat csak akkor érhető el, ha a számla terhére egy hónapban legfeljebb két tranzakció történik. A GVH azt is megállapította: a K&H egyes reklámjaiban nem megfelelően tájékoztatta a fogyasztókat, hogy az ígért szintű kamat csak 2005. február 28-ig szól, azt követően azonban csökken a kamat mértéke.
A K&H a számviteli szabványok szerint konszolidáltan 4,28 milliárd forint adózás utáni nyereséget ért el az idén az első negyedévben, szemben a tavalyi első negyedévi 7,84 milliárd forinttal. Az adózás előtti eredmény a tavalyi első negyedévi 9,273 milliárd forintról 5,933 milliárd forintra mérséklődött.
Orbán Viktor: Ez a legsötétebb óra, amiben vagyunk