Ugyan Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter újdonságként jelentette be, hogy az M6– M60-as gyorsforgalmi utak új szakaszainak építésével, illetve 2007. végi átadásával felgyorsul a sztrádaépítési program, mindezek már szerepelnek a korábban elfogadott autópálya-törvényben. Eszerint ugyanis az M6-os Szekszárd–Bóly közötti 47 kilométeres szakaszának, valamint az 55 kilométer hoszszú Bóly–Pécs–Szentlőrinc közötti M60-as autóútnak 2007 végéig kell elkészülnie. A miniszter az M60-as Pécs–Szentlőrinc közötti huszonöt kilométer hosszú szakaszát nem említette. Korábban beszámoltunk arról, hogy a gyorsforgalmi utak magántőke bevonásával, PPP-formában épülnek, a szaktárca június–júliusban hirdeti meg a közbeszerzési pályázatot, a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. augusztusban kapja meg az építési engedélyeket. A kiviteli tervek viszont csak ősszel készülnek el, s várhatóan 2006 elején köti meg az állam a kivitelezői szerződést. Az M6 Érd–Dunaújváros közötti szakasza jelenleg PPP-formában épül, ám információink szerint a kormány által elvárt határidőre, azaz 2006. március 31-ig nem készül el, így módosítani kell majd a koncessziós szerződést.
Azzal viszont, hogy az autópálya-fejlesztés kikerül a költségvetés hatásköréből, drágább lesz az adófizetőknek. Az NA-nak a kormány döntése szerint 62,5 milliárd forint kereskedelmi hitelt szükséges felvennie, így azt a pénzt, amit eddig az állam az M0-s épülő és építés előtt álló szakaszaira költött, az autópálya-társaság visszafizeti a büdzsébe. Az autópálya-törvény módosításával ugyanis az M0-s útgyűrű épülő keleti, valamint az északi szakasza a Duna-híddal együtt a költségvetésen kívülre helyezett Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Rt.-hez kerül. Az NA korábban 125 milliárd forint hitelt vett fel, amit a költségvetési hiány lefaragása miatt a 2004-ben átadott sztrádák után fizetett be. Az ÁAK ezeket a hiteleket, valamint a folyamatban levő fejlesztéseket a tervezett hárommilliárd eurós kötvénykibocsátásból finanszírozza, amit majd az állam által biztosított rendelkezésre állási díjként az adófizetők térítenek meg.
A Fidesz szerint a kormány és Kóka János becsapta a Dél-Dunántúlon élő egymillió embert azzal az állítással, hogy a térség elszigeteltségét meg akarják szüntetni: az M6-osból csak töredék készül el, ráadásul autópálya helyett autóútként, az M9-es fejlesztése pedig el sem kezdődik.
Szétverik a hálózatot. A megyei közútkezelők összevonásával szétverik a jól működő szakmai hálózatot, másrészt az útfenntartásra szánt pénzalap felett akar a Kóka János által vezetett minisztérium korlátlanul rendelkezni – nyilatkozta lapunknak Fónagy János országgyűlési képviselő.

Magyar Pétert saját oldaláról cáfolták: nincs bizonyíték orosz hekkertámadásra a Tisza-lista ügyében