Tegnap jelent meg a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetségének (Fuvosz) honlapján a fórum létrehozását szorgalmazó közlemény. Peredi Péter, a szövetség főtitkára elmondta, hogy a kormánynyal folytatott eddigi tárgyalásokon részt vevő négy nagy érdekképviselet közösen készít egy felhívást, amelyet a Magyar Autóklubnak fognak eljuttatni. Reményeik szerint ennek nyomán a klub összehívja majd az üzemanyagok árképzése fölötti civil kontroll lehetőségét megteremteni hivatott grémiumot.
Az első üzemanyagár-fórumot 2000-ben, a jelenlegihez hasonlóan magas üzemanyagár keltette életre. A Fuvosz honlapjának tanúsága szerint a résztvevők között a fuvarozó-érdekképviseletek és az autóklub mellett egyebek mellett ott volt a Magyar Taxis Szövetség és a Magyar Motorkerékpáros Szövetség is. Eredményként akkor azt tudták elérni, hogy az akkori kormány, bár a 2001-es költségvetésbe már be volt tervezve az üzemanyagok jövedéki adójának emelése, időlegesen lemondott erről a pluszbevételről, és lényegében 250 forintos áron befagyasztotta a benzinárat.
A fuvarozók március óta tárgyalnak a kormányzattal arról, hogyan lehetne a szektor versenyhelyzetén javítani. Egyik legfontosabb elvárásuk az üzemanyagok jövedékiadó-tartalmának csökkentése volt, és bár korábban többször is kaptak olyan visszajelzést, hogy ez a lépés valamilyen konstrukcióban elképzelhető, múlt pénteken világossá vált, hogy a kabinet elvetette ezt a lehetőséget. A fuvarozók egy meglehetősen vaskos, harmincnégy pontos javaslatcsomagot kaptak a gazdasági tárcától, jelenleg ennek értékelésével foglalkoznak. – Bár az anyag feldolgozásával még nem végeztünk, szkeptikusak vagyunk. A kormány arról kezd meggyőzni minket, hogy nem áll szándékában csökkenteni az adókat – nyilatkozta a javaslatcsomagról Dittel Gábor, a NiT-Hungary ügyvezető főtitkára.

Magyar Pétert nagyon leszidhatták Weber úrék - fotó