Az ügy előzménye az volt, hogy a müncheni konzulátus Mercedes– Benz Atego 1324 típusú teherautójának nyomott áron való értékesítését tavaly december 1-jén P. Lajos, a tárca főosztályvezető-helyettese arra hivatkozva kérelmezte, hogy az előírások szerint a jármű Magyarországon már nem helyezhető forgalomba. Ezután P. Lajos – a belső szabályok megszegésével – a szerződést egyedül jegyezve, december 9-én egymillió forintért eladta azt az MB-Autó Magyarország Kft.-nek. A tárca szállítási osztálya egy nappal az eladás előtt a Mercedes egyedi forgalomba helyezését kérvényezte a Fővárosi Közlekedési Felügyelettől, ahol megállapították, hogy a jármű megfelel az előírásoknak, és így jóváhagyták azt.
*
December 20-án a szállítási osztály a jármű első forgalomba helyezésére és a forgalmi engedély, valamint a törzskönyv kiállítására nyújtott be kérelmet a BM Központi Okmányirodájához. A dokumentumok birtokában az MB-Autó Kft. december 21-én ötvenezer forintos felárral adta tovább az 1993-ban gyártott teherautót a Teqnik Kft.-nek. Az ügylet után a minisztérium nem selejtezte le a járművet, s a közlekedési tárca rendelkezését megszegve, nem állította ki a bontási igazolást. Az üzlet érdekessége, hogy a teherautó a két adásvétel után is a Külügyminisztérium tulajdonában maradt, ugyanakkor kötelező biztosításának kötvénye a Teqnik Kft. nevén van.
Polgár Viktor, a tárca szóvivője érdeklődésünkre a jármű elidegenítése miatt május eleje óta tartó belső és a múlt héten indított rendőrségi vizsgálat tényét is elismerte, azonban bővebb tájékoztatást csak ezek lezárása után ígért.

Régészeti leletet fosztogatott az illegális kincsvadász