Autó csak profiknak

A BMW-t sosem érhette az a vád, hogy kispolgári autókat készít. Már csak azért sem, mert egyébként is sportos modelljeiből rendre legyárt egy még sportosabb szériát – így született meg az elegáns ötös sorozatnak egy ugyancsak elegáns, de elképesztő vezetési élményt nyújtó alfaja.

Nagy Károly
2005. 07. 28. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Létezik manapság egy autó, amelyhez még pénzért és szép szóért sem adnak ködlámpát előre, de 271-féle menetprogrammal ejt zavarba. Hét nyomógomb és az i-Drive fedélzeti mindentudó segítségével eldönthetjük például, hogy 400, 507 vagy legalább 550-nek érződő lóerőt zúdítsunk-e a 285/35 ZR 19-es méretű hátsó kerekekre (Power-funkció); van-e elég bátorságunk teljesen kikapcsolt ESP-vel randalírozni, avagy a végső és legrosszabb eset elkerülése érdekében engedélyezünk némi beavatkozást (DSC); lengéscsillapításunk karaktere túraautósan kényelmes vagy túraautó-bajnokságosan kőkemény legyen (EDC); a hétfokozatú félautomata váltómű villanyautós észrevétlenséggel, vagy mondjuk Mike Tyson- üzemmódban szortírozza a fokozatokat (a váltókar mögötti le-fel gombocskák).
Kedvenc beállításunkat tárolhatjuk a memóriában, és gombnyomásra szemvillanás alatt előugraszthatjuk sportosnak látszó családi limuzinunkból a brutálisan kegyetlen, külön bejáratú „Mad Max Interceptor Ferrari Killer Mr. Hyde”-ot (M-funkció). Ilyenkor a motorteret robbanásig kitöltő ötliteres, V-tízhengeres szörnyeteg fekete lyukként hirtelen magába szippantja a környék oxigénkészletét (ezért van légbeömlő a ködlámpák helyén), és olyan falánk vehemenciával kezdi habzsolni a fordulatszámot, mint valami egzaltált, vágott szemű speedmotor. És ebben semmiféle ócska turbófeltöltő, sem folyvást vinnyogó kompresszor nincs segítségére! Így eshet, hogy 6100-as fordulaton leadott 520 Nm-es nyomatéki maximumát a mai nagy dízelek már alapjáraton lepipálják, és legnagyobb teljesítményét a hétköznapi motorok darabokra hullását jelentő 7750-es fordulaton hozza. A pedigrémeghatározó 100-as sprintet a szintén külön behívható Launch Control (rajtvezérlés) üzemmódban 4,7 másodperc alatt teljesíti, végsebessége elméletileg 300 km/h fölötti, de 250-nél (óra szerint pedig mintegy 270 környékén) észrevétlenül leszabályoz. Az ára 26,1 millió forint, fogyasztása városban még trélerre rakva is 20 liter fölötti. És a neve? M5. BMW M5.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.