Létezik manapság egy autó, amelyhez még pénzért és szép szóért sem adnak ködlámpát előre, de 271-féle menetprogrammal ejt zavarba. Hét nyomógomb és az i-Drive fedélzeti mindentudó segítségével eldönthetjük például, hogy 400, 507 vagy legalább 550-nek érződő lóerőt zúdítsunk-e a 285/35 ZR 19-es méretű hátsó kerekekre (Power-funkció); van-e elég bátorságunk teljesen kikapcsolt ESP-vel randalírozni, avagy a végső és legrosszabb eset elkerülése érdekében engedélyezünk némi beavatkozást (DSC); lengéscsillapításunk karaktere túraautósan kényelmes vagy túraautó-bajnokságosan kőkemény legyen (EDC); a hétfokozatú félautomata váltómű villanyautós észrevétlenséggel, vagy mondjuk Mike Tyson- üzemmódban szortírozza a fokozatokat (a váltókar mögötti le-fel gombocskák).
Kedvenc beállításunkat tárolhatjuk a memóriában, és gombnyomásra szemvillanás alatt előugraszthatjuk sportosnak látszó családi limuzinunkból a brutálisan kegyetlen, külön bejáratú „Mad Max Interceptor Ferrari Killer Mr. Hyde”-ot (M-funkció). Ilyenkor a motorteret robbanásig kitöltő ötliteres, V-tízhengeres szörnyeteg fekete lyukként hirtelen magába szippantja a környék oxigénkészletét (ezért van légbeömlő a ködlámpák helyén), és olyan falánk vehemenciával kezdi habzsolni a fordulatszámot, mint valami egzaltált, vágott szemű speedmotor. És ebben semmiféle ócska turbófeltöltő, sem folyvást vinnyogó kompresszor nincs segítségére! Így eshet, hogy 6100-as fordulaton leadott 520 Nm-es nyomatéki maximumát a mai nagy dízelek már alapjáraton lepipálják, és legnagyobb teljesítményét a hétköznapi motorok darabokra hullását jelentő 7750-es fordulaton hozza. A pedigrémeghatározó 100-as sprintet a szintén külön behívható Launch Control (rajtvezérlés) üzemmódban 4,7 másodperc alatt teljesíti, végsebessége elméletileg 300 km/h fölötti, de 250-nél (óra szerint pedig mintegy 270 környékén) észrevétlenül leszabályoz. Az ára 26,1 millió forint, fogyasztása városban még trélerre rakva is 20 liter fölötti. És a neve? M5. BMW M5.
Magyar Péterék az EPP-vel és a baloldallal közösen mentegetik Ursula von der Leyent
