Külső pénzügyi befektetőkkel tárgyal a MÁV Rt. annak érdekében, hogy megvásárolja a szlovák állami vasúttársaság (ZSSK) áruszállító vállalatát. Lapunk információi szerint a magyar vasúttársaság tegnap adta be ajánlatát a nemzetközi tenderen a szlovák cég megvételére. Érdeklődésünkre, hogy a jelenlegi helyzetében mit tervez a szlovák vasúttársaság megvásárlásával, a MÁV illetékese közölte: a társaságnak biztosítania kell versenyképességét.
A szlovák kormány áprilisban hagyta jóvá, hogy az állam értékesítse a ZSSK teherszállító vállalatát, amely idén január 1-jétől külön részvénytársaságként működik. Az állami cég értékesítéséből mintegy 125 milliárd forintnak megfelelő összegű bevételt remélnek. A szlovák cégre az osztrák állami vasút teherszállításra megalakult vállalata, a Rail Cargo Austria is pályázik. Tervei szerint ugyanis az osztrák vállalat Kelet-Európában terjeszkedne, s az első ugródeszka éppen a szlovák cég megvétele lenne. A MÁV pénzügyi helyzete ugyanakkor egyre aggasztóbb, az eladósodottsági szint miatt hitelképessége sem kedvező. Jelenleg ugyan fizetőképes, ám napi működését is csak hitelből tudja fenntartani: a társaság e hónapban írt alá szerződést két hazai bankkal 22,4 milliárd forint felvételéről. Kormányzati körökben korábban felvetődött a MÁV áruszállító részlegének eladása, ami önmagában eredményesen működik, a tervek szerint viszont 2006. január 1-jétől önálló társaságként, MÁV Cargo Rt. néven folytatja tevékenységét.
Very Rare for a Sitting Prime Minister to Give Such an Interview
