Csak egy 800 méteres szakaszról tiltották ki az átadás után a 7,5 tonnánál nehezebb gépjárműveket, noha arra kaptak ígéretet az érintett önkormányzatok, hogy a rekordösszegű beruházással készült sztrádaszakasz „kiviszi” a teherforgalmat az üdülőhelyekről. Balatonboglár polgármestere, Kovács Miklós lapunknak elmondta: a múlt pénteki útátadáson még úgy tudták, hogy Balatonboglártól nyugatra, az ordacsehi leágazónál helyezik ki a tiltó táblákat. A kamionok azonban továbbra is behajtanak a településre.
– Írásos bizonyítékunk van arra az ígéretre, hogy a Szárszó és Ordacsehi közötti M7-es szakasz átadásakor kitiltják a 7-esről a 7,5 tonnánál nehezebb járműveket. Ezzel szemben azt látjuk, hogy a tehergépjárművek továbbra is dübörögnek, repesztik a házak falát – állítja Békés András. A balatonboglári vállalkozótól megtudtuk: ha nem sikerül egyezségre jutniuk a megyei közútkezelővel, akkor a kamionok elé vonulva tiltakoznak az időnként földrengésre emlékeztető teherforgalom ellen. Megjegyezte: a Fonyód felé autózókat az is bosszantja, hogy a forgalom miatt Ordacsehi és Fonyódliget között kilométereken át kereszttörésessé vált a 7-es út.
A Somogy Megyei Állami Közútkezelő Kht. megyei napilapnak nyilatkozó forgalomszabályozási osztályvezetője, Szabó László azt feltételezi, hogy az átutazó kamionok már Ordacsehinél, illetve Szárszónál felhajtanak az új sztrádaszakaszra, hiszen a matricát így is, úgy is meg kell venni. A balatonboglári és balatonlellei dübörgés folytatódásának az is oka, hogy az M7-es szakasz átadásának időpontjára nem készültek el a közúti jelzőtáblák. Ezeket helyettesítik most – az ígéretek szerint a jövő hét elejéig – a tájékoztató táblák, amelyek viszont az új sztrádaszakasz átadása óta eltelt egy hét alatt nemigen keltették fel a hetes úton haladó tehergépjármű-vezetők figyelmét.
Újabb kölcsön. Az építő M6 Duna Autópálya Konzorcium és a finanszírozó banki konzorcium meghívására beszáll a magyarországi M6-os autópálya építésének finanszírozásába a londoni Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD), amely a tegnapi londoni bejelentés szerint 32 millió euró kölcsönt ad az összesen 480 millió eurós beruházáshoz. Az EBRD-t a Bayerische Landesbank, a Commerzbank AG, a KBC Finance Ireland, a Magyar Külkereskedelmi Bank Rt., a Kereskedelmi és Hitelbank Rt., valamint a KfW hívta meg a konzorciumba. (MN)