Eláraszthatja Mohai Ágnes a hazai piacot

2005. 07. 19. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Új erőre kaphat a magyar ásványvízpiac legrégebbi szereplője, a Mohai Ágnes ásványvíz. A terméket gyártó cég korábban a Karsai Holding Rt. tulajdonában volt, tavaly 113 millió forint árbevétel mellett 20 millió forint veszteséget termelt. Az Universal Foods Kft. e hónap elején vásárolta meg a Mohai Ágnes Kft.-t. A kapcsolat nem szakadt meg teljesen a régi és az új tulajdonos között, mivel esély van arra, hogy a palackok beszállítását a Karsai Holding Rt. lássa el.
Temesvári Kornél, az Universal Foods Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: évi 40 millió palack ásványvíz előállítását tervezik. Az egész magyar piacot szeretnék lefedni a nagy hagyományokkal bíró ásványvízzel, és elgondolkodnak a határon túli terjeszkedésen is, elsősorban a magyarlakta területeken. Fórián Zoltán, az Agrár Európa Tanácsadó Kft. üzletágvezetője szerint a Mohai Ágnes ásványvíznek biztos helye van a hazai piacon, ahol pillanatnyilag mintegy 40 szereplő van jelen. Magyarországon évente 640 millió liter ásványvíz talál gazdára és ez a szám még növekedni fog. Ezt támasztja alá, hogy míg a kilencvenes évek elején évi három liter volt a fejenkénti fogyasztás, napjainban már 60 liternél tartunk, ami 85 literig is emelkedhet a következő években.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.