Ma alakítja ki a négy meghatározó közúti fuvarozói érdekképviselet közös álláspontját a kormánnyal folytatandó pénteki tárgyalásra – mondta Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) ügyvezető főtitkára. Dittel közölte, hogy továbbra is a legsarkalatosabb kérdés a gázolaj jövedéki adójának csökkentése, amely a fuvarozók teljesíthető húsz pontja között ott van, ám hiányzik a kormány által azonnal teljesíthető öt pontból. Közölte: számításaik szerint a költségvetésnek ez év január 1-jétől napjainkig az üzemanyagár-emelkedésből 5-6 milliárd forint többlet-adóbevétele keletkezett, nem csak a Molnak származott extraprofitja. A szakember az MTI-nek megerősítette, hogy az EU hozzájárulására csak a 7,5 tonna feletti teherautókra vonatkozó, gázolaj jövedékiadó-tartalmának csökkentése esetében van szükség, ám ahhoz, hogy a jelenlegi, literenkénti 85 forintos jövedékiadó-mértéket az EU által elfogadott 75 forintos minimumszintre csökkentsék, csak be kell jelenteni.
Nem kötelező a benzinárlista. Az autóklub szerint egyre több benzinkút nem írja ki a kutak melletti nagy táblákra az üzemanyagok árát. A két legnagyobb üzemanyag-forgalmazó szerint ez nem így van, a fogyasztóvédelem szerint pedig akkor sem sértenének szabályt, ha így tennének.
XIV. Leó pápa fogadta Volodimir Zelenszkijt
