Fidesz: Összefonódó propagandagépezetek

A Fidesz szerint pártállami időket idéző módon fonódik össze a szocialista párt és a kormány propagandája. Az ellenzéki párt ezzel a miniszterelnök részvételével folyó telefonos direktmarketing-kampányt bírálja. Kormányzati időszakában egy párttól sem vitatható el, hogy tájékoztassa a választókat azokról az eredményekről, amelyeket kormányzati tényezőként elért – jött erre a szocialista válasz.

Tábori Gabriella
2005. 07. 31. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Pártállami időket idéző módon fonódik össze az MSZP és a Gyurcsány-kormány propagandája. Erre a rendszerváltás óta nem volt példa Magyarországon – jelentette ki Révész Máriusz, a Fidesz szóvivője, utalva a kabinet telefonos kampányára. Az ellenzéki politikus a szocialista párt Köztársaság téri székháza előtt tartott sajtótájékoztatóján elmondta: a jelek szerint Gyurcsány Ferenc nem tudja megkülönböztetni a demokráciát a pártállami időktől. Néhány nappal ezelőtt kezdődött el a kormányfő telefonos kampánya, amelyben ha a hívott fél azt a választ adja a készülék nyomógombjai segítségével, hogy még nem hallott a kormány száz lépés programjáról, akkor Gyurcsány megkérdezi, az illető hozzájárul-e ahhoz, hogy MSZP-aktivisták felkeressék, és tájékoztassák arról. Révész Máriusz szerint ez demokráciában megengedhetetlen eljárás.
Gyurcsány Ferenc telefonos kampányával világossá vált: a száz lépés programja nem egyéb, mint az MSZP pártpropagandája, a Fidesz ezért felszólítja a szocialistákat, az adófizetők pénzéből erre elköltött 150 millió forintot haladéktalanul fizessék vissza a kormány kasszájába. Emlékeztetett: a miniszterelnök korábban az egyetemeket látogatta végig az MSZP egyik szerveződését, az Amőba nevű játékot népszerűsítve. Amikor Gyurcsány tavaly közpénzen a kormányprogrammal járta az országot – sorolta tovább –, akkor is az MSZP logójával ellátott fizetett hirdetések jelentek meg az újságokban, míg a kettős állampolgárságról szóló népszavazás során a kormány közpénzekből kampányolt az egyik álláspont mellett.
Nyakó István, az MSZP szóvivője azzal reagált az ellenzéki bírálatra, a kormánynak kötelessége, hogy tájékoztassa a választókat a meghozott döntésekről, intézkedésekről.
– Nem vitatható el egy párttól sem kormányzati időszakában, hogy tájékoztassa a választókat kormányzati tényezőként elért eredményekről – fogalmazott. Közlése szerint a telefonos tájékoztató a száz lépés programról az MSZP programja, és azt a párt fizeti saját költségvetéséből. A kérdések és válaszok programsorozatot pedig a központi költségvetés finanszírozza.
Emlékezetes, hogy a telefonos kampány megindításának hírét elsőként lapunk közölte a múlt hónap első felében, ám akkor a kormány, illetve az MSZP illetékesei nem mutatkoztak nyitottnak kérdéseink megválaszolására. Az MSZP kampányának technikai lebonyolításáért felelős Szigetvári Viktor először azt állította, fogalma sincs, miféle telefonos direktmarketing-kampányról tudakozódunk, később pedig azzal tért ki a válaszadás elől, hogy nincs nyilatkozattételi joga.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.