Folytatódnak az útfelújítások

Bár a nyári negyvenhét, részleges és teljes fővárosi útfelújítás döntő többsége már tart, s közülük csaknem húsz befejeződött, Budapest legjelentősebb, nagy forgalmú közútjain augusztusban kezdődik a munka. Eközben a város vezetősége és az ellenzék között számháború tört ki a beharangozott közbeszerzési árakról és a tényleges adatokról.

2005. 07. 27. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Pesterzsébeten, a Lázár utcában a Nagysándor József utca és az Ady Endre tér közötti szakasz felújítási munkálatainak megkezdésével folytatódott kedden a fővárosi önkormányzat idei nagy útrekonstrukciós programja. A főpolgármesteri hivatal közlekedési ügyosztályának legfrissebb adatai szerint ezután augusztus elején látnak hozzá Zuglóban a Nagy Lajos király útja felújításának a Bosnyák tér és Egressy út között, azonos időpontban indul a XXII. kerületi Leányka utca (Albertfalvai aluljáró–Savoyai tér), a XII. kerületi Diósárok utca (Városmajor utca–Józsa B. köz), a XIII. kerületi Csanády utca (Váci út–Hollán Ernő utca) aszfaltozása a jelzett szakaszokon.
A nagy forgalmú fő- és tömegközlekedési utak közül a leginkább a Szentendrei út rekonstrukciója okozhatja a legnagyobb káoszt: itt augusztus 8-án kezdik meg az előkészítést. Ismert, a fenti időponttól számított néhány napon belül megnyitja kapuit a Sziget-fesztivál, ezért az első napokban inkább a beruházás előkészítése zajlik majd a Flórián tér és a Mozaik utca között. Ugyanakkor az ígéretek szerint augusztus 5-től már teljes hosszon közlekedik a szentendrei HÉV, amelynek budapesti vonalát újították föl. Az utolsó nyári hónap második hetében kell számítani a soroksári Grassalkovich út a Helsinki út és a Hősök tere által határolt szakasza felújítási munkálatainak indítására. A napokban munkások dolgoztak a Városligeti-tó felett átvezető Millenniumi hídon is, ahol felmarták a burkolatot, azonban az útlezárást – akárcsak a XV. kerületi Szentmihályi úti felüljárón – a hét végi mogyoródi autóverseny miatt felfüggesztették. Jövő hétfőtől azonban a tervezett novemberi átadásig lezárják a Hősök terét és Kós Károly sétányt összekötő zuglói hidat.
A hónap végén okozhat nagy dugókat a józsefvárosi Baross utca, az I. kerületi Hegyalja út, továbbá a belvárosi Bajcsy-Zsilinszky út burkolatának cseréje. Szeptemberben, az iskolakezdés után kerül sorra a Budafoki út, a XI. kerületi Kőérberki út, a XII. kerületi Városmajor utca, a csepeli Szentmiklósi út, míg a fővárosi program utolsó elemeként októberben a Közvágóhíd utca kijelölt része.
Kihirdette nemrégiben a főváros a már a 2006-os útfelújítási keret terhére kiírt közbeszerzési pályázat eredményét, a körülbelül ötmilliárd forint értékű, októberben kezdődő munkákra. Konyáry Zsófia, a főpolgármesteri hivatal illetékese szerint apróbb – például útszegélyezési – feladatokról lehet szó, amelyeket rossz idő esetén félbeszakíthatnak, hogy majd tavaszszal folytathassák.




Cáfol az ellenzék. Nem igaz a város vezetőinek korábbi állítása, amely szerint az idei útfelújítási munkák feleannyiba kerülnek, minta a tavalyiak – állítja Deák András (Fidesz–MKDSZ), a fővárosi közbeszerzési bizottság elnöke. Az eljárások átlagadatai szerint a hidak és a felüljárók esetében 32 százalékkal, a részleges munkáknál 8 százalékkal, a kátyúzásoknál 14-16 százalékkal emelkedtek az útfelújítási árak, csak a faltól falig aszfaltozásoknál mutatható ki 19 százalékos csökkenés. Lakos Imre, a városüzemeltetési bizottság SZDSZ-es elnöke szerint fölösleges a számokon lovagolni, a lényeg, hogy az eredeti 6,4 milliárd forintos keretből másfél milliárdot további útfelújításokra fordíthatnak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.