Hőkamerával előznék meg a busztüzeket

Igazságügyi szakértővel vizsgáltatja ki a BKV Rt. a múlt heti két busztűz okait, üzemeit pedig hőkamerás ellenőrzőrendszerrel szerelteti föl. A fővárosi ellenzék szerint pazarlás, hogy a közlekedési társaság tízmilliárdos hiteleket vesz föl, egyre több szakértőt, tanácsadót alkalmaz, a közlekedés biztonságán pedig spórol.

2005. 07. 31. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Minimális kár származott abból a két busztűzből, amely a múlt szerdán és pénteken keletkezett a 128-as járaton – közölte lapunkkal az igazságügyi szakértői vizsgálat első eredményeit Aba Botond, a BKV Rt. vezérigazgatója, hozzátéve: mindkét esetben öreg, 12 és 17 éves jármű gyulladt ki elfáradt olajcsövei miatt. – A sofőrök példásan oldották meg a helyzetet, így sérülés nem történt – mondta a vezérigazgató, aki szerint a fővárosi közlekedési társaság valamennyi karbantartó-javító üzemét hőkamerás berendezéssel szerelik föl, így még indulás előtt kiszűrhetők lesznek a hibák. Aba Botond azt is hangsúlyozta: a nemzetközi gyakorlat szerint évente 4-5 meghibásodás elfogadott, beleértve a busztüzeket. Szerinte a BKV 1400-as buszállományát tekintve a tavalyi 7-8 eset nem is rossz arány.
Kupper András, a fővárosi Fidesz–MKDSZ frakcióvezetője úgy véli, a múlt heti esetek igazolják korábbi bírálatát, amely szerint elfogadhatatlan, hogy a BKV-nál lévő több mint 13 ezer alkalmazott közül egy sofőrre két kiszolgáló dolgozó jut, mégis egyre rosszabb az utasbiztonság. – Európában pont fordított a helyzet, ráadásul szokatlan, hogy a közlekedési társaság meglévő személyi állományán túl 24 területre külső szakértőket, tanácsadókat alkalmaz a jövőben. Csak nem erre kell a 15 milliárd forintos működési hitel? – tette föl a kérdést Kupper.
A vezérigazgató szerint nem. Aba Botond emlékeztetett: a hitelfelvétel az év elején indított pénzügyi stabilizáció része, amelyet az állam is támogat. – A szakértők alkalmazásával éppen csökkentjük a költségeket, hiszen a kincstári beszállítók közbeszerzési listájára például építőipari mérnökök, konzultációs és PR-tanácsadók kerültek föl. Munkájukat csak akkor veszik igénybe, ha szükséges – emelte ki a vezérigazgató.



Lángoló járatok. Az elmúlt évek jelentősebb tűzeseteiből négy tavaly történt – derül ki az MTI összeállításából. Tavaly március 14-én a Deák téren a 4-es, szeptember 7-én a Kőbányai úton kiégett a piros 17-es, öt nappal később a 156-os busz gyulladt ki az I. kerületi Attila úton. Csaknem egy hét múlva a XIV. kerületi piros 73-as busz motorterében izzott a kifolyt olaj. Emlékezetes, 2002 végén és 2003 elején két 26-os busz égett ki a Margitszigeten, de füstölt már villamos és fogaskerekű is. Szerencsére a balesetek egyike sem okozott személyi sérülést.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.