Elfogadhatatlan, hogy miközben a fővárosi önkormányzat vezetői a még nem létező négyes, sőt ötös metróval kampányolnak, nem hajlandók nyilatkozni, mikor építik ki a hármas metró teljes vonalát Káposztásmegyerig – közölte lapunkkal Derce Tamás, Újpest független polgármestere. Elmondta, a metró újpesti városközpontnál kialakított jelenlegi és a tervezett káposztásmegyeri végállomása közötti terület a nyolcvanas évek óta építési tilalom alatt áll. – Az ügyben Demszky Gábor főpolgármesterhez tavasszal írt nyílt levelemre helyettese, Vajda Pál (MSZP) semmitmondó választ adott. Eközben a jelenleg is hatályos nyomvonal útjában található negyvenkilenc ingatlan folyamatosan pusztul. Az önkormányzati tulajdonú régi bérházak lakói, az üzlethelyiségek bérlői tehetetlenek, és tulajdonosként mi sem merünk semmilyen felújításba belekezdeni – magyarázta a polgármester, aki kijelentette: a hatályos törvények alapján Újpest az ingatlanok értékének évi öt százalékát követeli a fővárostól, öt évre visszamenőleg. Elutasítás esetén a bírósághoz fordulnak.
Vajda Pál elmondta, a Fővárosi Közgyűlés által 2001-ben elfogadott közlekedésfejlesztési tervben kiemelt szerepet kap a hármas metró vonalának meghosszabbítása. – Mivel azonban Budapestnek nagyobb szüksége van a négyes metróra és az észak–déli regionális vasútra, az csak 2015 után valósulhat meg – szögezte le. Wintermantel Zsolt (Fidesz–MKDSZ) fővárosi frakcióvezető-helyettes szerint a baloldali városvezetés megtéveszti a káposztásmegyerieket, akik a metró ígéretével költöztek oda. – Mielőbb indítsák el a kisajátítást, s kártalanítsák a lakókat – fogalmazott.
Kovács Zoltán: A nyugati világ csúcstalálkozóinak ad otthont Budapest