Komoly kihívás előtt az Alfa új limuzinja

Komoly feladat vár az Alfa Romeo 159-esre: részint ébren kell tartani az Alfa-rajongók szerelmét a márka iránt, ugyanakkor viszont új vásárlókat kell szereznie a cég számára. Az autó elődje, a 156-os is valóságos minőségi forradalmat robbantott ki a maga idejében a termékpalettán belül, s az új modelltől most legalább ennyit vár el a gyár. Legalább ennyit, de inkább többet…

Jávor József
2005. 07. 28. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Elődjéhez képest számos új erényt vonultat fel a 159-es: osztályelső torziós szilárdságú karosszéria, hét légzsák és aktív fejtámla fokozza a passzív biztonságot. Az eddig sem rossz zajkomfort tovább javult, így már kivételesen alacsony az általános belső zajszint, a beszédérthetőségi mutató pedig a kategória egyik legjobbja. Mindennek biztosan örülnek majd a tulajdonosok, de a cég még egy kellemes meglepetéssel szolgál, hiszen magára vállalja az első három év vagy 120 000 km alatt esedékes kötelező szervizek teljes költségét, hogy így demonstrálja a gyártási minőség és a megbízhatóság látványos fejlődését.
Mindezek pusztán észérvek, de az Alfa most is kijátssza régi ütőkártyáját, így a 159-es külső és belső megjelenése nagyon hatásos. A Giugiaro által megalkotott autó egyszerűen gyönyörű, ugyanakkor tágas is: egy teljes arasszal hoszszabb a 156-osnál, szélessége és magassága pedig a 166-osét is meghaladja, profiljának klasszikus arányai azonban a valóságosnál könynyedebbnek, kompaktabbnak mutatják. A széles vállban végződő, meredek oldalfalakkal határolt kocsitest szinte minden nézetből lélegzetelállítóan szép látvány. Az esztétikumot szerencsére nemcsak a külső szemlélődők élvezhetik, hanem az utasok is, mert a beltérre legalább annyi gondot fordítottak a dizájnerek, mint a karosszéria vonalaira. A vezető felé hajló középkonzol, a sportos műszerezettség, az igényes kárpitok kellemes hangulatot teremtenek, ugyanakkor az utastér mérete még mindig valamivel a kategória átlaga alatt marad.
A futómű viszont jóval az átlag fölött teljesít. A 159 felfüggesztése vadonatúj, s az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilinkrendszer pontosabb, komfortosabb kerékvezetést eredményez. Jó minőségű aszfalton feltűnő precizitással reagál a kormányparancsokra az autó, és a szabványos dupla sávváltásos tesztet (kikerüléspróba) a gyári próbákon minden vetélytársánál nagyobb, 135 km/órás sebességgel teljesítette. Az aktív biztonságot a manapság szokásos elektronikus berendezések fokozzák, ugyanakkor újdonságnak számít a Crosswagontól átvett összkerékhajtás, amelyet egyelőre csak a 3,2 V6 erőforráshoz kínál a gyár.
Az Alfa hat vadonatúj erőforrással készül, amelyekben a legmodernebb technológiát alkalmazták. A három benzinmotor mindegyike kétoldali változó szelepvezérléssel (Twin Phaser) és sztöichiometrikus (azaz tökéletes égést eredményező keverékarányú) közvetlen befecskendezéssel büszkélkedhet, míg a Multijet dízelek alapfelszerelésként kínálnak karbantartást nem igénylő részecskeszűrőt.
Az új középkategóriás Alfa késő szeptembertől érkezik meg az európai piacokra. Nem egyszerre, hanem országonként eltérő időpontokban vezetik be a 159-est, fél év múlva pedig a teljes értékű kombikarosszériás 159 Sportwagon is bemutatkozik. Magyarországon október első napjaiban várható a premier, ennél többet azonban egyelőre nem tudni; még sem az árakról, sem a felszereltségről nincsenek információk, csak annyi bizonyos, hogy az első négy, harmincezer kilométerenként esedékes kötelező karbantartást nálunk is az Alfa fizeti. A gyár szerint mintegy tíz százalékkal lesz drágább az autó a 156-osnál, vagyis a belépőmodellt valamivel hatmillió forint alatt kínálják majd.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.