Legértékesebb termékmárka a Coca-Cola

MTI - ECO
2005. 07. 22. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Közel 60 milliárd dolláros tőkeértékkel a Coca-Cola lett a világ legértékesebb márkája. Tavaly a legnagyobb értéknövekedést az eBay internetes aukciós portál, a HSBC pénzintézet, a Samsung elektronikai konszern, az Apple számítógépgyár és az UBS bankház érte el – derül ki az Interbrand Zintzmeyer & Lux marketingtanácsadó cégnek a világ száz legértékesebb márkáját felvonultató „Best Global Brands” tanulmányából.
A felsorolt tíz márka közül nyolc amerikai. A Coca-Cola sarkában a Microsoft, majd az IBM, a General Electric és az Intel lohol. A hatodik helyet a finn Nokia szerezte meg magának. Utána a Disney, majd a McDonald’s, a Toyota, végül a Marlboro következik. A legértékesebb német márka a 11. helyen lévő Mercedes, bár hat százalékpontos lecsúszást kellett elszenvednie. A vesztesek „élvonalában” a Sony, a Morgan Stanley, a Volkswagen, a Levi’s és a Hewlett-Packard áll.
A Coca-Cola csütörtökön közölte, hogy az értékesítés bővülésének köszönhetően a második negyedévben 9 százalékkal növelte adózott eredményét, túlszárnyalva a várakozást. Az eredménye 1,72 milliárd dollár, részvényenként 72 cent volt, egy évvel korábban 1,58 milliárd és 65 cent. Egyszeri rendkívüli bevételi tételek nélkül 1,64 milliárd dollár, 68 cent volt az eredmény. Ezen az alapon elemzők 64 centet vártak. Az árbevétel 7 százalékkal 6,31 milliárd dollárra emelkedett az egy évvel korábbi 5,91 milliárdról.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.