Még egy régi barát

A miniszterelnök újabb egykori üzlettársa került közel a tűzhöz: az Altus Rt. igazgatóságában és felügyelőbizottságában is megfordult Honti Pál által vezetett cégek rendre sokmilliós állami megbízásokat kapnak. Eközben Honti neve fölbukkan a Gyurcsány Ferenc által létrehozott Amőba nevű szervezetben is.

2005. 07. 22. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Gyurcsány Ferenc régi arcokkal képzeli el a baloldal megújítását. Ezt jelzi, hogy a Hiller István szocialista pártelnökkel és Lendvai Ildikóval, az MSZP frakcióvezetőjével közösen létrehozott Alapítvány a Modern Baloldalért (Amőba) nevű szervezet kuratóriumi tagjai közé bekerült a kormányfő egykori üzlettársa, Honti Pál is. Honti Pál 1997 és 1998 között a gyurcsányi vállalatbirodalom fejének számító Altus Rt. felügyelőbizottsági tagja volt, majd egy évig helyet kapott a társaság igazgatóságában is.
Ugyanebben az időszakban, 1996 és 1998 között az akkor még Gyurcsány Ferenc érdekeltségébe tartozó Perfekt Rt. marketingigazgatója volt. A szintén Gyurcsányhoz köthető, már megszűnt Agóra Marketing Kft.-t is vezette, és éppen ő írta alá azt a megállapodást a paksi atomerőmű szocialista vezetőjével 1997-ben, amelynek értelmében „közvélemény-formáló tevékenységért” havi nyolcmillió forintot vehetett föl az Agóra.
Honti Pál ma a Coedu Távoktatási Kft. és a Mimóza Kommunikációs Kft. ügyvezetője. Tény, hogy mindkét cég rendszeresen kap állami megbízásokat. A Coedu például egy idén januártól májusig szóló szerződés értelmében „széles sávú e-learning tananyagfejlesztésért” bruttó 6,2 millió forintot vehetett föl az SZDSZ-es vezetésű informatikai tárcától, továbbá ez év márciusában 15 millió forinthoz jutott a munkaügyi tárcához tartozó Nemzeti Felnőttképzési Intézettől (NFI).
*
A Mimóza 2003 szeptemberében 6,25 millió forintot kapott, szintén az NFI egyik pályázatán.
A Honti Pál nevével is fémjelzett Amőba négy szavazást indított a közelmúltban internetes honlapján, de azok közül kettőben leszavazták Gyurcsány Ferenc miniszterelnököt, egyben pedig döntetlen körüli eredmény született. Jellemző, hogy a válaszadók hatvan százaléka vélekedett úgy, hogy a negyvenmillió forintnyi közpénzbe kerülő sms-kampány rossz ötlet. László Boglár kormányszóvivő a stop.hu internetes oldalnak azt mondta, még nem értékelték ki a szavazások eredményét, és nem tartja a kormányfő személyes kudarcának az államfőválasztással összefüggő szavazás eredményét.

*****
Hetijegy kérdőívvel. Azok az emberek, akik kitöltik az Amőba kérdőívét, hetijegyet nyerhetnek azokra a fesztiválokra, amelyeket Gyurcsány Ferenc miniszterelnök is meglátogat, illetve azokra, amelyeket a Sziget Kft. szervez. Az öt felsorolt fesztivál közül hármat az a Sziget Kft. szervez, amelynek vezetője az egymilliárd forintnyi közpénzt felemésztő PANKKK-program szóvivője, Gerendai Károly. Gerendai kérdésre válaszolva közölte, nem akadályozhatja meg, hogy egyes politikai szervezetek jegyeket vásároljanak, utána pedig olyan célra fordítsák azokat, amilyenre akarják.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.