Július 6-án ért véget a Gyurcsány-kormány száz lépés programjának megismertetését célzó kérdések és válaszok programsorozat, amelynek során a kabinet tagjai megyéről megyére járva beszéltek munkájuk várható eredményeiről, a meghozott intézkedésekről.
Ezt követően az MSZP előbb Gyurcsány Ferenc hangjának felhasználásával indított telefonos direktmarketing-kampányt adatgyűjtés végett. A tervek szerint év végéig az összes telefon-előfizető állampolgárt megkeresik, a száz lépést népszerűsítendő. A beszélgetés végén megkérdezik a felhívott személyt, hogy adatainak további felhasználásához hozzájárul-e. Úgy tudjuk, hogy Hiller István pártelnök és Gyurcsány Ferenc miniszterelnök aláírásával MSZP-s tagok és aktivisták már kaptak egy kampánylevelet, amely „szimpátiakártyákat” is tartalmaz. Ezeket három-négy embernek adják oda, akiktől visszajelzést vár a párt, ami szintén az adatbázis növelését szolgálja.
A kormány a közelmúltban kezdett intenzív sms-kampányba, hogy a választópolgárok véleményét a harmadik gyermek nemének megválaszthatóságáról vagy a csekély alkoholfogyasztás utáni autóvezetés engedélyezéséről kérdezze. Ez utóbbi akciót a szocialisták koalíciós partnere, az SZDSZ is bírálta, mondván: nem a tervezett kormányzati feladatokról szól az sms-kampány, az abban feltett kérdések a szaktárcák álláspontjával sem egyeztethetők össze.
Információink szerint az sms-kampány augusztus végéig tart majd, utána pedig a miniszterek újra nyakukba veszik az országot. Úgy tudjuk, hogy az Orbán-ciklus kihelyezett kormányüléseihez hasonló megmozdulásokat tervez Gyurcsány Ferenc és a körülötte dolgozó kampánycsapat, hogy intenzív sajtótámogatás mellett (a megyei és helyi médiumok bevonásával) közvetlenül tudják megszólítani a szavazókat.
Szeptembertől az MSZP új kampányba kezd, amelynek célja a baloldali öntudatra ébresztés. A médián, esetleg telefonon és szórólapokon keresztül azt próbálják majd a választókkal is megértetni, hogy mit jelent számukra a baloldaliság. Úgy tudjuk, hogy az MSZP telefonos adatgyűjtését és a szeptemberre tervezett propagandát is Szigetvári Viktor – aki a kampány technikai lebonyolításáért felelős a pártban – felügyeli.
Ellentmondó információkat kaptunk Ron Werbernek az elkövetkező kampányokban való részvételével kapcsolatban. Egyesek szerint az izraeli kommunikációs tanácsadó egyelőre nem tudott megállapodni az MSZP-vel esetleges közreműködésének anyagi vonatkozásairól. Más forrásból azonban úgy értesültünk, hogy a szakértő már Magyarországon dolgozik. Ezek alapján Ron Werber stratégiája szerint zajlik az Orbán család állítólagos vagyonosodását vizsgáló bizottság munkáját övező sajtókampány is. Egyesek szerint Werberrel rendszeresen egyeztet Szilvásy György, a miniszterelnök kabinetfőnöke.
A volt kormányfővel szembeni kommunikációs offenzíva lényegében a már ismertetett, bizonytalan eredetű, de a Miniszterelnöki Kabinet nyilvános kapcsolatok titkárságán használt papírfejléccel ellátott „gyanúkampány”-tervezet alapján várható. Az irat szerint Orbán erkölcsi hitele három fő forrásból táplálkozik: politikai múltja, elhivatottsága, valamint példás családi élete, amit különböző módszerekkel kell támadni.
Ami már látszik: kiemelt téma lesz Varga Tamás ügye és az ellenzéki párt üzleti tevékenysége.
Ijedség Silverstone-ban: leomlott egy kerítés a futam után, Norris megsérült
