Reklámdömpinggel indul az sms-akció

2005. 07. 19. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Megjelentek tegnap az első nagyméretű kormányzati újsághirdetések a héten indított sms-kampányról, és ma ismét hat sajtótermékben jelennek meg a színes reklámok. A közpénzből finanszírozott akcióban a kabinet az emberek véleményét kéri ki hat héten keresztül, minden héten más kérdésben. Először arra kíváncsiak, hogy meg lehessen-e határozni a harmadik születendő gyermek nemét. A beérkező válaszokat pénteken összegzik és értékelik.
László Boglár kormányszóvivő lapunknak elmondta, a reklámok a Népszava, a Népszabadság, a Magyar Hírlap, a Blikk és a Nemzeti Sport mellett a Metro újságban jelennek meg heti két alkalommal, de az elektronikus médiában nem lesznek láthatók-hallhatók. Elmondta, a hirdetések elhelyezését bruttó 40 millió forintért a Médiaedge: cia nevű cég végzi, amellyel közbeszerzési pályázat után még januárban kötött másfél évre szóló megbízási szerződést a kancellária. A kormányszóvivő azt is közölte, hogy a T-Mobile-t – amelynek telefonszámára az sms-válaszokat várják – szintén közbeszerzés útján jelölték ki a feladatra, de ez utóbbi szolgáltatás nem emészt fel közpénzt.



Ingyen-Népszava egymillió példányban. Szerkesztőségünk úgy értesült, hogy a Népszava idén ősszel a száz lépés programját propagáló, egymillió példányszámos különkiadványt szándékozik megjelentetni. László Boglár kormányszóvivő – állítása szerint – lapunktól értesült a kiadványról. – A kormány nem foglalkozik egyik napilap tartalmával sem, nem ad utasításokat, de más módon sem hat a szerkesztőségek munkájára. – mondta lapunknak László Boglár. (Emlékezetes: korábban Gaál J. Zoltán rendszeresen tartott informális, szűkkörű kormányszóvivői sajtótájékoztatókat, amelytől a nem balliberális médiumokat – így lapunkat is – távol tartották.) László Boglár kiemelte továbbá: a kiadvány semmiféle kormányzati finanszírozásáról nem lehet szó. Horváth István, a Népszava felelős szerkesztője elmondta: csak ötlet szinten volt szó egy hasonló kiadványról, de sem technikai, sem szerkesztőségi, sem pedig pénzügyi előkészítés nem történt az ügyben. – Egyáltalán semmilyen szinten nincs szó a különszámmal kapcsolatos konkrétumokról, fogalmunk sincs, mit kezdünk vele. Ha összejön rá a pénz, lesz, ha nem, nem lesz. De még azt sem tudjuk, hogy milyen reklámért mennyit kérjünk – reagált lapunknak Horváth. (B. B.)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.