Megjelentek tegnap az első nagyméretű kormányzati újsághirdetések a héten indított sms-kampányról, és ma ismét hat sajtótermékben jelennek meg a színes reklámok. A közpénzből finanszírozott akcióban a kabinet az emberek véleményét kéri ki hat héten keresztül, minden héten más kérdésben. Először arra kíváncsiak, hogy meg lehessen-e határozni a harmadik születendő gyermek nemét. A beérkező válaszokat pénteken összegzik és értékelik.
László Boglár kormányszóvivő lapunknak elmondta, a reklámok a Népszava, a Népszabadság, a Magyar Hírlap, a Blikk és a Nemzeti Sport mellett a Metro újságban jelennek meg heti két alkalommal, de az elektronikus médiában nem lesznek láthatók-hallhatók. Elmondta, a hirdetések elhelyezését bruttó 40 millió forintért a Médiaedge: cia nevű cég végzi, amellyel közbeszerzési pályázat után még januárban kötött másfél évre szóló megbízási szerződést a kancellária. A kormányszóvivő azt is közölte, hogy a T-Mobile-t – amelynek telefonszámára az sms-válaszokat várják – szintén közbeszerzés útján jelölték ki a feladatra, de ez utóbbi szolgáltatás nem emészt fel közpénzt.
Ingyen-Népszava egymillió példányban. Szerkesztőségünk úgy értesült, hogy a Népszava idén ősszel a száz lépés programját propagáló, egymillió példányszámos különkiadványt szándékozik megjelentetni. László Boglár kormányszóvivő – állítása szerint – lapunktól értesült a kiadványról. – A kormány nem foglalkozik egyik napilap tartalmával sem, nem ad utasításokat, de más módon sem hat a szerkesztőségek munkájára. – mondta lapunknak László Boglár. (Emlékezetes: korábban Gaál J. Zoltán rendszeresen tartott informális, szűkkörű kormányszóvivői sajtótájékoztatókat, amelytől a nem balliberális médiumokat – így lapunkat is – távol tartották.) László Boglár kiemelte továbbá: a kiadvány semmiféle kormányzati finanszírozásáról nem lehet szó. Horváth István, a Népszava felelős szerkesztője elmondta: csak ötlet szinten volt szó egy hasonló kiadványról, de sem technikai, sem szerkesztőségi, sem pedig pénzügyi előkészítés nem történt az ügyben. – Egyáltalán semmilyen szinten nincs szó a különszámmal kapcsolatos konkrétumokról, fogalmunk sincs, mit kezdünk vele. Ha összejön rá a pénz, lesz, ha nem, nem lesz. De még azt sem tudjuk, hogy milyen reklámért mennyit kérjünk – reagált lapunknak Horváth. (B. B.)