Röviden

MTI
2005. 07. 24. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Irány Bulgária
A magyar vállalatoknak tág üzleti és befektetési lehetőségek kínálkoznak a bolgár piacon – állítja Cserepes István, az ITDH szófiai kereskedelmi irodájának vezetője. Elmondta, hogy Bulgária gazdaságilag stabilizálódott, nincs euró– leva árfolyam-ingadozás, ezáltal kiszámíthatóvá vált a piac az import-export tekintetében. Az irodavezető utalt arra, hogy Bulgáriában egyre több nagy beruházó magyar cég van jelen, a kis- és középvállalatok számára pedig kedvezők a feltételek cégindításra, hiszen már 2600 eurónak megfelelő tőkével lehet céget alapítani, és adózás szempontjából is előnyösek a bolgár szabályok. (MTI)

A hotelek kisebb áfaterhet akarnak
A Magyar Szállodaszövetség (MSZSZ) álláspontja szerint sem a magyar szállodaiparnak, sem az országnak nem kedvez, hogy a tervek szerint marad jövőre a 15 százalékos áfakulcs a szállodai szolgáltatásoknál – közölte a szövetség elnöke. Niklai Ákos leszögezte, hogy a következő hetekben mindent megtesznek annak érdekében, hogy álláspontjukat képviseljék. Egy 10 százalékos áfakulcs további forgalmat generálna, volumennövekedést hozna – tette hozzá. (MTI)

Ma döntenek az utazási irodák
A Külügyminisztérium állásfoglalása után várhatóan ma döntenek a közeljövőben esedékes egyiptomi útjaikról az utazási irodák. Molnár Judit, az OTP Travel ügyvezető igazgatója szombaton azt nyilatkozta, hogy ha van olyan utas, aki semmiképpen nem akar a merényletek helyszínére befizetett turistaútra elmenni, akkor annak valószínűleg fel fognak ajánlani egy alternatív utat. Az ügyvezető igazgató tudomása szerint a másik két, térségbe utaztató iroda is várhatóan hasonlóképpen fog eljárni. (MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.