Szavazhatunk a gyermek neméről

Sms-kampányt indít a kormány. A kormányszóvivő szerint „egy értelmes társadalmi-szakmai vita alapjait kívánják megteremteni” azzal, hogy most például arról kérdezik az embereket, meg lehessen-e határozni a harmadik születendő gyermek nemét.

2005. 07. 18. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Fidesz arra szólította fel Gyurcsány Ferenc miniszterelnököt, hogy a kormánypropagandára fordított milliárdokat inkább az ország, az emberek gondjainak megoldására költse.
László Boglár kormányszóvivő közölte, hogy e héten arra kíváncsi a kabinet: két azonos nemű gyermek születése után legyen-e lehetősége a szülőknek a harmadik gyermek nemének megválasztására, orvosi beavatkozással. A válaszokat e hét csütörtök éjfélig lehet elküldeni egy normál díjas telefonszámra. Rácz Jenő egészségügyi miniszter elismerte, hogy a születendő gyermek nemének meghatározása ellentétes a magyar jogrenddel, és vallási, etikai kérdéseket is felvet.
*
László Boglár hangsúlyozta, nem tekintik „ügydöntő voksolásnak” a beérkező válaszokat, és azok kiértékelését nem követi törvényalkotási folyamat, mindössze „egy értelmes társadalmi-szakmai vita alapjait kívánják megteremteni”. Kérdésre elmondta, az akció bruttó negyvenmillió forintba kerül, és azt a Média Edge médiaügynökség közreműködésével valósítják meg. A Miniszterelnöki Hivatal honlapján szereplő adatok szerint a céggel idén januárban kötöttek másfél évre szóló megbízási szerződést 720 millió forint keretöszszegben a kancellária kommunikációs kampányaihoz kapcsolódó médiatervezési és médiavásárlási feladatok ellátására, hirdetési felületek vásárlására.
Nyakó István, az MSZP szóvivője tegnap az MTI-nek elismerte, amit már egy hete megírtunk, hogy a szocialista párt telefonos kampányt folytat a kormányzati intézkedések, főként a száz lépés program népszerűsítésére. A szóvivő úgy fogalmazott: az MSZP kormányzó pártként fontosnak tartja, hogy a választópolgárok pontos és közvetlen tájékoztatást kapjanak azokról az elképzelésekről és elért eredményekről, amelyeket a szocialista párt kormányzati pozícióban megtett vagy meg kíván tenni. Ennek egyik formája a nyár végéig tartó telefonos tájékoztatás, amelynek során többek között Gyurcsány Ferenc miniszterelnök hangja is hallható. Nyakó az MTI kérdésére is kitérő választ adott, amely a kampány költségeit firtatta, mondván, a párt költségvetésében elkülönített forrásokból finanszírozzák a programsorozatot. A múlt héten a Magyar Nemzet érdeklődésére még ennél is kevésbé mutatkoztak nyitottnak e kérdés megválaszolására az MSZP illetékesei; munkatársunk hosszas próbálkozás ellenére sem kapott feleletet felvetéseire. Az MSZP kampányának technikai lebonyolításáért felelős Szigetvári Viktor például először azt állította, fogalma sincs, miféle telefonos direktmarketing-kampányról tudakozódunk, később pedig azzal tért ki a válaszadás elől, hogy nincs nyilatkozattételi joga.
A Fidesz tegnap arra szólította fel Gyurcsány Ferenc miniszterelnököt, hogy a kormánypropagandára fordított milliárdokat az ország, az emberek gondjainak megoldására költse. Halász János, a Fidesz-frakció szóvivője – a Miniszterelnöki Hivatal adataira hivatkozva – arra hívta fel a figyelmet, hogy az utóbbi időben például a kancellária 275 millió forintot kreatív feladatokra, 900 milliót médiatervezésre, 550 milliót nyomdai költségekre költött, és az úgynevezett száz lépés programja népszerűsítésére 150 milliót szánt, legalábbis ennyi a bevallott összeg.
E számokat összesítve Gyurcsány Ferenc az adófizetők pénzéből eddig mintegy 1,9 milliárd forintot fordított propagandára. Halász emlékeztetett, hogy a 2006-os választásokig a Miniszterelnöki Hivatal mintegy 3,5 milliárd forintot kíván elkölteni kommunikációs feladatokra. – A kormány beszél, az emberek pedig fizetnek. Ennek a pénznek lenne helye máshol is – jegyezte meg. A harmadik gyermek nemének meghatározásával kapcsolatos sms-kampány hírét kommentálva Halász megdöbbentőnek nevezte, hogy a Gyurcsány-kormány újabb tízmilliókat herdál el ilyesmire. – A Gyurcsány-kormány megint csak a figyelmet akarja elterelni az igazi problémákról, arról, hogy éppen ez a kabinet az, amely megsarcolja a családokat, szétveri a családtámogatás rendszerét, és megszorító intézkedéseivel ellehetetleníti a harmadik gyermek vállalását – hangsúlyozta a Fidesz-frakció szóvivője.



László Boglár kormányszóvivő nem tekinti ügydöntő voksolásnak az sms-kampányt



Nyakó István, az MSZP szóvivője egy hét titkolózás után számolt be a telefonos akcióról



Halász János (Fidesz) azt szeretné, ha a propagandamilliárdokat
inkább az emberekre költenék

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.