A Fidesz arra szólította fel Gyurcsány Ferenc miniszterelnököt, hogy a kormánypropagandára fordított milliárdokat inkább az ország, az emberek gondjainak megoldására költse.
László Boglár kormányszóvivő közölte, hogy e héten arra kíváncsi a kabinet: két azonos nemű gyermek születése után legyen-e lehetősége a szülőknek a harmadik gyermek nemének megválasztására, orvosi beavatkozással. A válaszokat e hét csütörtök éjfélig lehet elküldeni egy normál díjas telefonszámra. Rácz Jenő egészségügyi miniszter elismerte, hogy a születendő gyermek nemének meghatározása ellentétes a magyar jogrenddel, és vallási, etikai kérdéseket is felvet.
*
László Boglár hangsúlyozta, nem tekintik „ügydöntő voksolásnak” a beérkező válaszokat, és azok kiértékelését nem követi törvényalkotási folyamat, mindössze „egy értelmes társadalmi-szakmai vita alapjait kívánják megteremteni”. Kérdésre elmondta, az akció bruttó negyvenmillió forintba kerül, és azt a Média Edge médiaügynökség közreműködésével valósítják meg. A Miniszterelnöki Hivatal honlapján szereplő adatok szerint a céggel idén januárban kötöttek másfél évre szóló megbízási szerződést 720 millió forint keretöszszegben a kancellária kommunikációs kampányaihoz kapcsolódó médiatervezési és médiavásárlási feladatok ellátására, hirdetési felületek vásárlására.
Nyakó István, az MSZP szóvivője tegnap az MTI-nek elismerte, amit már egy hete megírtunk, hogy a szocialista párt telefonos kampányt folytat a kormányzati intézkedések, főként a száz lépés program népszerűsítésére. A szóvivő úgy fogalmazott: az MSZP kormányzó pártként fontosnak tartja, hogy a választópolgárok pontos és közvetlen tájékoztatást kapjanak azokról az elképzelésekről és elért eredményekről, amelyeket a szocialista párt kormányzati pozícióban megtett vagy meg kíván tenni. Ennek egyik formája a nyár végéig tartó telefonos tájékoztatás, amelynek során többek között Gyurcsány Ferenc miniszterelnök hangja is hallható. Nyakó az MTI kérdésére is kitérő választ adott, amely a kampány költségeit firtatta, mondván, a párt költségvetésében elkülönített forrásokból finanszírozzák a programsorozatot. A múlt héten a Magyar Nemzet érdeklődésére még ennél is kevésbé mutatkoztak nyitottnak e kérdés megválaszolására az MSZP illetékesei; munkatársunk hosszas próbálkozás ellenére sem kapott feleletet felvetéseire. Az MSZP kampányának technikai lebonyolításáért felelős Szigetvári Viktor például először azt állította, fogalma sincs, miféle telefonos direktmarketing-kampányról tudakozódunk, később pedig azzal tért ki a válaszadás elől, hogy nincs nyilatkozattételi joga.
A Fidesz tegnap arra szólította fel Gyurcsány Ferenc miniszterelnököt, hogy a kormánypropagandára fordított milliárdokat az ország, az emberek gondjainak megoldására költse. Halász János, a Fidesz-frakció szóvivője – a Miniszterelnöki Hivatal adataira hivatkozva – arra hívta fel a figyelmet, hogy az utóbbi időben például a kancellária 275 millió forintot kreatív feladatokra, 900 milliót médiatervezésre, 550 milliót nyomdai költségekre költött, és az úgynevezett száz lépés programja népszerűsítésére 150 milliót szánt, legalábbis ennyi a bevallott összeg.
E számokat összesítve Gyurcsány Ferenc az adófizetők pénzéből eddig mintegy 1,9 milliárd forintot fordított propagandára. Halász emlékeztetett, hogy a 2006-os választásokig a Miniszterelnöki Hivatal mintegy 3,5 milliárd forintot kíván elkölteni kommunikációs feladatokra. – A kormány beszél, az emberek pedig fizetnek. Ennek a pénznek lenne helye máshol is – jegyezte meg. A harmadik gyermek nemének meghatározásával kapcsolatos sms-kampány hírét kommentálva Halász megdöbbentőnek nevezte, hogy a Gyurcsány-kormány újabb tízmilliókat herdál el ilyesmire. – A Gyurcsány-kormány megint csak a figyelmet akarja elterelni az igazi problémákról, arról, hogy éppen ez a kabinet az, amely megsarcolja a családokat, szétveri a családtámogatás rendszerét, és megszorító intézkedéseivel ellehetetleníti a harmadik gyermek vállalását – hangsúlyozta a Fidesz-frakció szóvivője.
László Boglár kormányszóvivő nem tekinti ügydöntő voksolásnak az sms-kampányt
Nyakó István, az MSZP szóvivője egy hét titkolózás után számolt be a telefonos akcióról
Halász János (Fidesz) azt szeretné, ha a propagandamilliárdokat
inkább az emberekre költenék