Az MG Rover tönkrement angol autógyár maradékáról két kínai és egy brit csoporttal tárgyal a felszámoló – olvasható a totalcar.hu internetes szakportálon. A legutolsó hivatalos bejelentés szerint mindhárom cég autókat gyártana Longbridge-ben, és ajánlatot tesz az autó- és motorgyártó részleg berendezéseire is. A felszámolást végző PricewaterhouseCoopers egyelőre nem nevezte meg a vevőjelölteket, de a brit sajtó tényként említ három nevet.
Az egyik konzorciumot a Shanghai Automotive (SAIC) és a Ford of Europe egykori vezetője, Martin Leach – illetve cége, a Magma Holdings – alkotja. Ez a páros van a legjobb helyzetben, hiszen egyes Rover-típusok gyártási joga már a SAIC kezében van. A hírek szerint ez a társaság hasonló forgatókönyv szerint járna el, mint ahogy azt az MG Rover csődje előtt a SAIC vezetése tervezte. A másik kínai jelentkező a Nanjing Auto nevű autógyártó, amely hasonló módon járna el. Ők MG-típusokat gyártanának tovább Longbridge-ben, de szintén átköltöztetnének egy gyártósort Kínába, ahol Rover és Austin néven szeretnék folytatni egyes típusok gyártását.
A dolgok jelenlegi állása szerint azonban egyik ajánlattevő sem indítaná újra azonnal a gyártást, így az MG Rover autóit és a Powertrain Ltd. motorjait a legjobb esetben is csak 2006-ban kezdhetik újra gyártani – tudta meg a totalcar.hu.
Antiszemita tartalmak miatt törölt bejegyzéseket a Grok, Elon Musk chatbotja
