Tegnap éjfél előtt egy perccel lépett életbe az az uniós irányelv, amelynek értelmében mindenfajta dohányáru reklámozása tilos az EU-tagországok médiájában. Az Európai Bizottság mától figyeli, hogy az általános tilalmat ki nem tartja be, de nyolc tagország – hazánkat is beleértve – még nem értesítette Brüsszelt arról, hogy engedelmeskedik az irányelvnek. Jellemző az ezzel kapcsolatos zavarokra, hogy a Forma–1-et szintén szponzoráló British American Tobacco kétfajta formaruhát is elküldött csapatai tagjának a magyar versenyre, arra az esetre is számítva, ha mégis bevezetnék a tilalmat.
Németországnak a 2006 elején esedékes választások miatt nem fűlik a foga az irányelv betartásához. A tilalmat meghirdető bizottság szerint a döntés életmentőnek számít, hiszen évente 650 ezer ember hal meg a dohányzással kapcsolatos betegségekben. A bizottság hangsúlyozza azt is, hogy a Világbank egyik tanulmánya szerint a tilalom a dohányzók arányát hét százalékkal csökkenti. A most életbe lépő irányelv több országot érintő eseményekhez kapcsolódó reklámokra is érvényes. Ugyanakkor a tilalom nem vonatkozik arra, amikor a dohányárukat a mozikban, plakátokon, hamutartókon és hasonló hordozófelületeken reklámozzák.

Ezen múlt, hogy nem Erdő Péter lett az új pápa, hanem Prevost bíboros