Unió-szerte tiltottá vált a dohányreklám

2005. 07. 31. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tegnap éjfél előtt egy perccel lépett életbe az az uniós irányelv, amelynek értelmében mindenfajta dohányáru reklámozása tilos az EU-tagországok médiájában. Az Európai Bizottság mától figyeli, hogy az általános tilalmat ki nem tartja be, de nyolc tagország – hazánkat is beleértve – még nem értesítette Brüsszelt arról, hogy engedelmeskedik az irányelvnek. Jellemző az ezzel kapcsolatos zavarokra, hogy a Forma–1-et szintén szponzoráló British American Tobacco kétfajta formaruhát is elküldött csapatai tagjának a magyar versenyre, arra az esetre is számítva, ha mégis bevezetnék a tilalmat.
Németországnak a 2006 elején esedékes választások miatt nem fűlik a foga az irányelv betartásához. A tilalmat meghirdető bizottság szerint a döntés életmentőnek számít, hiszen évente 650 ezer ember hal meg a dohányzással kapcsolatos betegségekben. A bizottság hangsúlyozza azt is, hogy a Világbank egyik tanulmánya szerint a tilalom a dohányzók arányát hét százalékkal csökkenti. A most életbe lépő irányelv több országot érintő eseményekhez kapcsolódó reklámokra is érvényes. Ugyanakkor a tilalom nem vonatkozik arra, amikor a dohányárukat a mozikban, plakátokon, hamutartókon és hasonló hordozófelületeken reklámozzák.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.