Meg akarja vásárolni a német Adidas-Salomon sportruházat- és sportszergyártó amerikai konkurensét, a Reebokot. Az ügylet értéke elérheti a 3,8 milliárd dollárt – közölte tegnap a német sportszergyártó társaság.
A Reebok tőkepiaci értéke jelenleg 2,6 milliárd dollár. A német cég a felvásárlási ügylettől azt reméli, hogy kihívást intézhet az ugyancsak amerikai Nike sportfelszerelés-gyártó világelsősége ellen. A szakmában a harmadik helyezett a Reebok a világpiacon. A sportszerek legnagyobb piaca az Egyesült Államok, ott költik el a világon sportszerekre kiadott évi 33 milliárd dollárnak a felét.
Az Adidasé jelenleg az amerikai piac 12 százaléka. Szakértők rámutattak, hogy az ügyletet a Reebok tulajdonosai mellett az amerikai és az európai uniós versenyhatóságok is megtorpedózhatják.
A társaság az idén egész évben rendkívül jó eredményeket vár, különösen a második fél évben számít fellendülésre az európai piacon is. Tegnap reggel húsz százalékra emelték a vállalati előrejelzést az adózott eredmény idei növekedésére korábban jósolt tíz-tizenöt százalékról. Most összesen háromszázhetvenötmillió euró körüli adózott eredményre számítanak a cégnél egész évre – írta az MTI–Eco.
Az Adidas a második negyedévben 33 százalékkal, 94 millió euróra növelte az adózott eredményét a folytatódó tevékenységekből a tavalyi második negyedévi 70 millióhoz képest. A teljes adózott eredmény 52 százalékkal, 66 millió euróra emelkedett 44 millióhoz képest; az elemzők 60 milliót vártak.
Tavaly, a labdarúgó Európa-bajnokság és az athéni nyári olimpia évében a társaság rekordnyereségre tett szert, habár elmaradt a piaci várakozástól.
Feketében divatozik a Land Rover
