Az állam a kötelezőt sem fizeti

Egyelőre nem tud arról a MÁV Rt. felügyelőbizottságának alelnöke, hogy döntöttek-e a vasúttársaság alaptőkéjének leszállításáról. Gaskó István szerint ez a lépés a jelenleginél is nehezebb helyzetbe sodorhatja a vasúttársaságot. A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének elnöke az Info Rádió Aréna című műsorában kifejtette: az alaptőke leszállítása legrosszabb esetben a MÁV Rt. végét is jelentheti.

Hunyor Erna
2005. 08. 21. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Segítséget jelentene a részvénytársaságnak, ha az állam – mint tulajdonos – megtérítené a MÁV-nak a megrendelései értékét – közölte a MÁV Rt. felügyelőbizottságának alelnöke. Gaskó István példaként említette, hogy a személyszállítás az állam által meghatározott szabott áron történik, viszont az ebből származó bevételek nem fedezik a kiadásokat. Ezeket a hiányokat az európai uniós jogszabályok szerint az állam köteles lenne kifizetni a társaságnak – fejtette ki az Info Rádió Aréna című műsorában az alelnök.
– Ősszel nekiállok a vasút radikális átalakításának, aminek első lépéseit szeptemberben be fogom jelenteni – mondta Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter pénteken egy reggeli televíziós műsorban. Kifejtette: amilyen poszton szükséges, ott cserélni fog. Mint mondta, ez a folyamat elindult, mivel az utóbbi tíz hónapban már három-négy kulcsvezetőt lecserélt. Véleménye szerint most nem szabad a vasútba „pénzt önteni”, mivel az egy feneketlen zsák. – Tíz hónapja vagyok miniszter, és ebből a ciklusból a hátralévő idő is elég lesz arra, hogy a MÁV-on belül is elindítsak olyan változtatásokat, amelyek visszafordíthatatlanok – hangsúlyozta Kóka.

*****
Visszavont beadványok. A Közbeszerzések Tanácsának (KbT) öt tagja visszavonta a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz (KDb) július 20-án benyújtott jogorvoslati kérelmét, amelyet a MÁV motorvonattenderével kapcsolatban hozott közbeszerzési döntőbizottsági határozat ügyében adtak be – mondta el Horváth István, az MGYOSZ KbT-be delegált tagja pénteken az MTI-nek. A döntést azzal indokolta, hogy beadványuk okafogyottá vált, mivel azt még a MÁV második döntése után nyújtották be, ám azóta augusztus 4-én a MÁV Rt. ismét a svájci Stadler céget hirdette ki nyertesnek, s augusztus 15-én már alá is írták a szállítási szerződést.



Százmilliós szerződés.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.