Nem meri nyíltan vállalni az ÁPV Rt. igazgatósága, de politikai nyomásra döntött úgy, hogy az AirBridge Rt.-vel kezd tárgyalásokat a Malév privatizációja kapcsán – adta hírül tegnap közleményében a légitársaság megvásárlására szintén aspiráló Aviation Solution Befektetői Konzorcium (ASBK) Kft. A társaság szerint a legutóbbi fejlemények arra engednek következtetni, hogy szakmai döntés helyett politikai érvek határozzák meg a vagyonkezelő hozzállását a Malév eladását illetően. Közölték: a hasonló értékű árajánlattételt követően az ÁPV értékelőbizottsága még azt a javaslatot terjesztette elő, hogy az igazgatóság mind a két ajánlattevővel párhuzamosan tárgyaljon. Ehelyett a grémium legutóbb úgy határozott, hogy a Malév eladásáról a döntést harminc nappal elhalasztják, és az AirBridge Rt.-vel kezdik meg a tárgyalásokat. Az ASBK idézi a légi- szakszervezetek azon állítását, miszerint egy meghatározó MSZP-s politikus áll a döntés hátterében, és mint arról a sajtó is hírt adott, e politikus meghatározó bizalmasának élettársa az AirBridge Rt. egyik tulajdonosa.
A jobb ajánlattévőnek kikiáltott AirBridge Rt. valójában egy „strómancég”, a valós vevő a KrasAir légitársaság, illetve annak kisebbségi tulajdonosa, Borisz Abramovics orosz üzletember. Az ASBK vezetői szerint a szakmai befektetőként jelen levő KrasAir többségében orosz állami tulajdonban van, ráadásul a társaság nem is piacvezető Oroszországban. Az az orosz repülési szövetség, amelynek az AirBridge a tagja, nem működik eredményesen – vélekedik az ASBK. Ezért a cég szerint megkérdőjelezhető, hogy a Malév a KrasAirrel karöltve milyen forgalomnövekedést tud majd a FÁK országaiban generálni.
Elon Musk pártot alapított
