Amennyiben elkerülhetetlen a Budapest Airport Rt. privatizációja, úgy a kormánynak érvényesítenie kellene azt a szempontot, hogy a pályázat nyertese építsen összeköttetést Ferihegy és a belvárosi Nyugati vagy Keleti pályaudvar között – mondta tegnap Kupper András. A Fidesz fővárosi frakcióvezetője az erre vonatkozó javaslatát a Fővárosi Közgyűlésen terjeszti elő, arra kérve a testületet, éljen a kormány felé felterjesztési jogával. A fővárosnak és az országnak közös érdeke, hogy a Ferihegyi repülőtér közvetlen kapcsolatban legyen a város tömegközlekedésével, amelynek egyik módja a gyorsvasút – fejtette ki Kupper András.
A beruházás kiemelten fontos volna a fővárosunkba látogató turisták miatt is – közölte a frakcióvezető, hozzátéve: Európában Budapest mellett Szófia az egyetlen főváros, ahol nincs közvetlen tömegközlekedési összeköttetés a város és a repülőtér között.
Kupper András hangsúlyozta, a 13,6 milliárd forintot termelő, nyereséges Budapest Airport Rt. privatizációját elhibázott koncepciónak tartja, de ha a kormány mindenáron a magánosítás mellett dönt, akkor érvényesítse javaslatukat a befektetőnél, amely mindenki érdekében áll.
Elfogadhatatlannak nevezte egyben azt a kormánypárti politikusok által nemrég felvetett ötletet, hogy a Nyugati és a Déli pályaudvart kijjebb kellene telepíteni a belvárosból, mivel szerinte éppen az a cél, hogy a vasúton érkezők könnyen elérjék a budapesti úti céljukat.
Egymilliárd forintot, a bevallott összeg tízszeresét költhették el Magyar Péterék tavasszal