Folytatódó motorvonatügy

Még mindig bizonytalan, mely gyártótól vásárolhat elővárosi motorvonatokat a MÁV Rt., annak ellenére, hogy a társaság és a győztesnek hirdetett svájci cég aláírta a szerződést. A Közbeszerzési Döntőbizottság (KDb) szeptember 13-ig hozhat döntést.

Putsay Gábor
2005. 08. 26. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tegnap elsősorban a motorvonattenderben érdekelt cégek jogi képviselőinek jutott a főszerep a KDb újabb tárgyalásán. A pályázaton vesztes Bombardier ugyanis egyáltalán nem hajlandó beletörődni a vasúttársaság azon döntésébe, hogy a Stadlertól vásárolna harminc elővárosi motorvonatot, jogorvoslati kérelmük eredményeképpen eddig hiába írták alá a felek a szerződést, az a KDb döntéséig nem léphet hatályba. A döntőbizottságnál tegnap közölték: az eljárási határidő szeptember 13-ig jár le. A Bombardier beadványa szerint a legutóbbi eljárás alkalmával a MÁV megsértette a közbeszerzési törvényt, amikor a Stadlertől is újabb árajánlatot kért, ráadásul a svájci céget ki kellett volna zárni a pályázatból, mivel az ajánlattétel időpontjában nem rendelkezett bankgaranciával. Beadványukban nehezményezték azt is, hogy a MÁV az általuk megadott és megindokolt árelemek ellenére érvénytelenítette ajánlatukat, ami a Stadler győzelmét jelentette. Ismert: a KDb augusztus 4-én arra kötelezte a Bombardiert, hogy pontosítsák a vonatok karbantartására és tisztítására megajánlott egy eurócentes árajánlatukat. A vasúttársaság az esélyegyenlőség biztosításának indokával a Stadlertől is újabb ajánlatot kért. A Bombardier jogi képviselője ezzel kapcsolatban közölte: a MÁV a verseny tisztaságát és az esélyegyenlőséget is sértette akkor, amikor a KDb határozatával ellentétben a Stadlert is az ajánlatainak pontosítására szólította fel – más kérdés, hogy a Stadler nem változtatott ajánlatán. A MÁV képviselője arról szólt: a KDb határozata úgy is értelmezhető volt, hogy a Stadlertől is kérhettek ajánlatot.
Igen éles vita alakult ki az ajánlati biztosítékról, a Bombardier szerint ugyanis abban az esetben amikor ajánlati kötelezettség áll fenn, muszáj bankgaranciát beadnia a pályázónak. A MÁV szerint ugyanakkor a törvény lehetőséget biztosít arra, hogy az ajánlatkérő döntsön: a pályázat egyes szakaszaiban mikor tart igényt bankgaranciára. A Bombardier szerint fedezetet nyújt a költségekre az egy eurócentes ajánlatuk, a finanszírozás módja viszont a cég belső ügye. A versenytárs szerint ugyanakkor a közbeszerzési törvény szerint az ajánlatoknál valós árat kellett volna megadni.

*****
Dunakeszi perel. Dunakeszi önkormányzata jogi úton, perbeli beavatkozóként támogatja a Bombardiert, amennyiben a kft. bepereli a MÁV-ot – közölte tegnap az MTI-vel Kecskeméthy Géza polgármester.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.