Olyan jelentős termelőüzemek szűntek meg 2002 tavasza után, mint a több mint százéves debreceni dohánygyár vagy a több mint ezer embernek munkát adó baromfi-feldolgozó, ami a felszámolás alá került Hajdú-Bét tulajdonában volt.
Az ugyancsak évszázados múltú MÁV járműjavító üzem következett volna, ám Kósa Lajos debreceni polgármester határozott fellépésének köszönhetően a terv függőben maradt. Ám nem maradhatott meg teljes egészében a nyolcszáz embert foglalkoztató kft.: néhány hónappal ezelőtt a dolgozók több mint felét szélnek eresztették, az üzem területét pedig harmadára csökkentették. A „maradékot” lakópark céljára árulja a MÁV Rt. A kft.-hez közel álló jól értesült források úgy tudják, a járműjavító bezárása nem került le a napirendről. Ha a szocialisták nyernek, a választások után végképp befejezik a termelést a nagy hagyományú üzemben.
Egyelőre megmenekült a csődtől a jelentős foglalkoztatást biztosító hajdúnánási Mode 3 Kft.: az 580 textilipari dolgozót alkalmazó társaság az utóbbi hónapokban kétszer kapott bértámogatást. Az örvendetes tényt a városban sokan azzal indokolják, hogy Éles András polgármester a nagyobbik kormányzó párt képviseletében nyert 2002-ben, és azóta is kiváló kapcsolatokat ápol a központtal.
Év elején röppent fel a hír, hogy felszámolják a Friesland tulajdonában lévő hajdúböszörményi sajtüzemet. A terv mindenkit megdöbbentett, hiszen a gyár minőségi termékekkel, jelentős exportpiacokkal rendelkezett. A vezérigazgatóság szűkszavú közleményében azzal indokolta a döntést, hogy a gyár gazdaságtalanul működik. A termelés azóta leállt, folyik a raktárak kisöprése, a hírek szerint szeptemberben valóban bezárják a gyárat, pedig arra több vevő is jelentkezett.
A szolgáltató vállalatok közül az utóbbi időben többször is nehéz helyzetbe került a Hajdú Volán Rt., ami leginkább arra vezethető viszsza, hogy a vidéki tömegközlekedési vállalatokat a fővárosihoz képest csak töredékekkel segíti a központi büdzsé. Az elégtelen bevétel következtében a Hajdú Volán – hasonlóan az ország többi Volán-vállalatához – nem tudja lecserélni öreg buszparkját. Ez pedig nemcsak kényelmetlenséget okoz az utasoknak, de veszélyeztetheti az utazás biztonságát is.

Gyerekek előtt ment a risza, inkább ciki volt, mint cuki