Kilenc befektető nyújtotta be tegnap délig az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Rt.-hez a Budapest Airport (BA) Rt. 75 százalék mínusz egy szavazatot kitevő részvényeinek megszerzésére kiírt indikatív, nem kötelező érvényű ajánlatát – nyilatkozta lapunknak Oravecz Péter, az ÁPV Rt. kommunikációs igazgatója.
Elmondta, pályázik az Abertis Group, az Ontario Teacher’s Pension Plan és a TBI konzorciuma; a BAA (International Holdings) Ltd; a Copenhagen Airports A/S; az Euroinvest Közép-Európai Befektetési Rt., a Trigránit Fejlesztési Rt., az Aeroporto di Venezia Marco Polo S. p. a, az OTP Bank és a Mol Rt. konzorciuma; a Ferrovial Aeropuertos SA, a Ferrovial Infraestructuras SA és a Goldman Sachs Int. konzorciuma; a Fraport AG és a Deutsche Bank AG konzorciuma; a Hochtief AirPort GmbH és a Hochtief AirPort Capital GmbH konzorciuma; a Macquarie Airports Holdings Ltd. és a Tav Tepe-Akfen társaság.
Oravecz közölte: a pályázati eljárás második fordulójában, az indikatív ajánlatok alapján kiválasztott ajánlattevők 2005. november 2-án adhatják be jogilag kötelező érvényű ajánlataikat, amelyek elbírálásakor a legfontosabb szempont a pénzügyi ajánlat lesz, a fejlesztési, működtetési garanciavállalások mellett.
A BA Rt. Üzemi Tanácsa (ÜT) azonban augusztus 1-jén kérelmet nyújtott be a Fővárosi Munkaügyi Bírósághoz, amelyben kéri a privatizációs és a pályázati kiírásra vonatkozó döntések érvénytelenítését. Az ÜT hangsúlyozza: a munkavállalók határozott álláspontja az, hogy a tervezett privatizáció sem gazdaságilag, sem szakmailag nem indokolt.
Egy rátermett ügyvédnő leiskolázza a férfiakat a világháborús korszak utolsó közönségsikerében
