Lezárul a kabinet sms-kampánya

A gyerekek egy része csak akkor étkezik egészségesen Magyarországon, ha a szülők viszik be az óvodába vagy az iskolába a gyümölcsöt, illetve a friss zöldségeket. A kormány viszont most arra kíváncsi, kitiltanák-e az iskolai büfékből a cukros üdítőket, a csipszeket és az édességeket. A szakminiszter szerint viszont a legnagyobb probléma az éhezés.

Czirják Imre
2005. 08. 22. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Félig-meddig már intézményes formát öltött Magyarországon, hogy az iskolai vagy óvodai menzákra a szülők viszik be a zöldséget és a gyümölcsöt. Ez azonban csak azokban az intézményekben működik, ahol valamelyik tanár vagy óvónő magára vállalja a szervezés és a szülőkkel való egyeztetés feladatát. Így legalább a forráshiányos iskolákban vagy óvodákban is hozzájuthatnak a gyerekek a nélkülözhetetlen táplálékkiegészítőkhöz.
A kormány 40 millió forintba kerülő, közpénzen folytatott sms-kampányának utolsó, hatodik, e heti „kérdése” így szól: „Egyetértene-e azzal, ha az iskolai büfék kínálatában korlátozva lenne a cukros üdítők, csipszek, édességek árusítása?” Rácz Jenő egészségügyi miniszter szerint viszont a legnagyobb gond a „negatív mennyiségi táplálkozás”, azaz, hogy a fiúk 17, a lányok 13 százaléka gyakorlatilag éhezik, mivel napi táplálékszükségletük mindössze 70 százalékát kapják meg.
Halász János (Fidesz) szerint az egyetlen jó hír az, hogy véget ér az sms-kampány. Mint mondta, ez a kampány az indulásakor megbukott, mert már akkor bevallották, hogy érdemi, jogalkotási következménye nem lesz a válaszadásnak. – Hangsúlyozta: ha a kormány számára fontosak lennének a gyerekek, akkor segítené a gyermekvállalást, ingyenes lenne a gyermekétkeztetés és a tankönyv is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.