Megbénítják a dugók Budapestet

Egymást érik a közlekedési dugók Budapesten, miután e héttől párhuzamosan zajló útfelújítási munkákat végeznek a város több főútvonalán. Olvasóink közül sokan nehezményezik, hogy miközben órákat várakoznak autóikban, néhány felbontott szakaszon senki nem dolgozik. A kivitelezők szerint az adott munkák egy részét csak éjjel, míg a zajos burkolatbontást és aszfaltozást kizárólag nappal lehet elvégezni.

2005. 08. 10. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Folyamatossá vált a közlekedési káosz Pesten és Budán: a főváros vezetői által is kampányszerűnek nevezett útfelújítás a napokban újabb főútvonalakon kezdődött el. A nyári negyvenhét, részleges és teljes rekonstrukció csaknem fele már befejeződött, azonban a kivitelezők most hétfőn fogtak hozzá az óbudai Szentendrei út Flórián tér és a Mozaik utcai felüljáró közötti szakaszának felújításához, a múlt héten kezdődött a belvárosi Bajcsy-Zsilinszky út, az újlipótvárosi Csanády utca, a zuglói Nagy Lajos király útja, a soroksári Grassalkovich út, a XII. kerületi Diósárok utca és a XXII., Leányka utca burkolatának cseréje. A korábban indított, de jelenleg is tartó munkálatok helyszínei között található az ugyancsak jelentős forgalmú, a XII. kerületet az I. kerülettel összekötő Márvány utcai, a XV. kerületi Szentmihályi úti, valamint a Budaörsi úti felüljáró, a városligeti Millenniumi híd, a XIV. kerületi Szugló utca és a józsefvárosi Mária utca.
Több olvasónk jelezte: gyakran előfordul, hogy az autósok órákat várakoznak a város szívében, miközben a lezárt és felbontott útszakaszokon nem dolgoznak. Beszámoltak arról is, hogy nemegyszer látták: egy-két dolgozó tevékenykedett, míg hét-nyolc társuk pihent.
– Felőlem az útfelújításokon dolgozók szkanderezhetnek is, akár napi nyolc órában, csak az őket alkalmazó cég határidőre adja át a munkát – válaszolta lapunk kérdésére Vajda Pál (MSZP) főpolgármester-helyettes, aki úgy tudja, hogy a már átadott útszakaszok időben elkészültek.
Konyáry Zsófia, a Főpolgármesteri Hivatal közlekedési ügyosztályának alosztályvezetője elmondta: a VIII. kerületben néhány napot csúszik a Mária utca felújítása, de ezt a korábbi esős időszak számlájára írják. A munkafolyamatok a cégekre tartoznak, a határidőket a hivatal szabja meg. Ha a közbeszerzésen nyertes kivitelezők hibájából csúszna a beruházás, napi 50–100 ezer forint kötbért kellene fizetniük a fővárosnak – hangsúlyozta az alosztályvezető.
Takács Dezső, a Márvány utcai vasúti pályát átszelő felüljáró rekonstrukciójáért felelős Betonplasztika Kft. építésvezetője közölte: jelenleg nappal nem dolgoznak, ugyanis ötórás éjjeli vágányzár mellett a híd alsó szerkezetének megerősítését végzik. Augusztus 17-én a teljes csomópontot lezárják, hogy Szent István ünnepére átadhassák a felüljárót.
Vígh Ferenc, a Szentendrei út felújítását végző Betonút Rt. területi igazgatója szerint a zajjal és porral járó munkákat éjjel az út menti házakban élők nyugalma érdekében nem végezhetik, így itt reggeltől késő estig és hét végén is folyamatosan dolgoznak.
Szálka Miklós, a városüzemeltetési bizottság fideszes alelnöke lapunknak korábban elmondta: a városvezetők esetlegesen jelölik ki, hogy melyik útszakaszon végezzenek munkákat, holott a bizottság által is szorgalmazott, de szabotált útlehajlás-vizsgálat alapján szakszerűen lehetett volna rangsorolni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.