Reklámkampányba kezdtek a legnagyobb olajcégek, arra figyelmeztetve, hogy rövidesen kimerülnek a világ kőolajkészletei – idézi a Financial Times írását az energiainfo.hu internetes szakportál. A világ legnagyobb olajvállalata, az ExxonMobil például az állítja egy nemrégiben megjelent hirdetésében, hogy az energiapiac óriási kihívások előtt áll, s ezeket egyáltalán nem lesz könnyű megoldani. Még ennél is tovább megy a Chevron. Az USA második legnagyobb olajipari társasága egyenesen arra szólítja fel a politikusokat, a tudósokat és a környezetvédőket, hogy vegyenek részt egy új energiakorszak előkészítésében, mert „a tétlenség nem jelenthet kiutat” a bajból.
Bár az olajtartalékok kétségtelenül fogynak, a társaságok hirdetései mögött marketingszempontok is meghúzódhatnak. Van olyan vállalatvezető, aki szerint a hirdetők célja egyenesen az, hogy szánalmat keltsenek maguk iránt munkájuk egyre növekvő nehézségei miatt.
Őrült végjáték: csodagól döntött a Real Madrid rekordot jelentő mérkőzésén
