Rekorddal zárta a fél évet az OMV

Még soha nem ért el olyan jó pénzügyi eredményt az osztrák OMV, mint az idei év első felében. A társaságcsoport 2005. első hat hónapjában hétmilliárd eurós konszolidált árbevételt könyvelhetett el, amiből 693 millió euró, vagyis mintegy 173 milliárd forintos tiszta nyeresége származott.

Erdősi Csaba
2005. 08. 31. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kihangsúlyozza a társaság tegnap kiadott közleménye: ezzel az eredménnyel nyilvánvalóvá vált, hogy a Közép-Európában az OMV a legerősebb olajtársaság. Wolfgang Ruttennstorfer vezérigazgató az egyértelmű piacvezető pozíció kivívásának okaiként a kedvező iparági környezet mellett a jól megválasztott növekedési stratégia szerepét hangsúlyozta ki. Az OMV egyik leggyümölcsözőbbnek bizonyuló üzleti húzása a Petrom 51 százalékos részesedésének megszerzése volt. A román nagyvállalat az egész társaságcsoport üzemi eredményéből 239 millió euróval vette ki a részét. Az OMV a Petrommal együtt jelenleg 345 ezer hordó kőolaj-egyenértékű kőolajat és földgázt képes naponta kitermelni, finomítói kapacitása pedig meghaladja az évi 26 millió tonnát.
A régióbeli vezető szerepért a Mollal fut versenyt a társaság. A számok azt mutatják, hogy ebben a küzdelemben egyelőre még az OMV van elöl, hiszen 173 milliárd forintos, félesztendős nyereségével szemben a magyar társaságcsoport „mindössze” 133,9 milliárd forintos nettó eredményt ért el. A növekedés ütemét tekintve ugyanakkor a Mol mutatja fel a nagyobb teljesítményt, hiszen míg az OMV 62 százalékkal magasabb konszolidált árbevételt könyvelhetett el a tavalyi év hasonló időszakához képest, addig a Mol-csoport 65 százalékos növekedést produkált.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.