Nem ad továbbra sem semmilyen információt a Ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport Rt. arról az államtitoknak minősített nagy értékű beruházásról, amelyet a privatizáció előtti utolsó pillanatban az eredetileg előirányzott 600 millió forint helyett kétmilliárd forint értékben hagyott jóvá a társaság. Információink szerint a tervezettnél lényegesen magasabb összegű megbízás részleteiről az igazgatóság tagjai sem tudhattak meg mindent, sőt a beruházással járó káros környezeti, valamint műszaki hatásról nem értesítették eddig sem a lakosságot, sem pedig a fapados légitársaságokat. Úgy tudjuk, a teljes titoktartás mellett folyó beruházás miatt több mint egy hónapig nem lehet használni a repülőtér két kifutópályájának egyikét, aminek következtében Budapest egyes déli területei felett jelentősen megemelkedik a légi forgalom, ezzel pedig a zaj.
A beruházás a fapados légitársaságokat is hátrányosan érinti, mivel a felszállás előtti várakozási idejük előreláthatólag lényegesen megnő.
*
Ahogyan arról beszámoltunk, az ügylet nemcsak a tervezettnél jóval magasabb megbízási díj és a szokatlan időpont miatt kavart óriási vihart a reptéren, hanem azért is, mert a beruházást – gurulópálya-építést – igencsak megkérdőjelezhető módon összevonták egy másik fejlesztéssel, amelynek ürügyén a BA Rt. az egész tranzakciót államtitokká tudta minősíttetni, kizárva ezzel a nyílt versenyeztetést.
Értesüléseink szerint a BA Rt., valamint a HungaroControl vezetése holnap egyeztet arról, hogy a légitársaságokat milyen módon értesítsék a beruházásokról.
– Hivatalosan nem kapott tájékoztatást a Ferihegyi repülőteret használó Wizz Air vezetése a tervezett beruházásról, annak ellenére, hogy elsősorban a fapados cégeket érinti a változás – közölte lapunkkal Kázmér Natasa, a Wizz Air kommunikációs igazgatója. A légitársaságnak a menetrend miatt mihamarabb fel kellene készülnie az átalakításra. A fapados cégek járművei ugyanis általában csak 30 percet tartózkodnak a légikikötőben, így az átalakítások miatti késések alaposan felboríthatják a menetrendjüket. Számukra akkor adódik kényszerhelyzet, amikor az átépítés miatt a másik kifutópályát használhatják. A német Germanwings vezetése viszont arról számolt be, hogy a légitársaság kapott tájékoztatást a tervezett beruházásról.

Budai Gyula feljelentette Toka tábornokot szolgálati visszaélés miatt