Titkos építkezés kétmilliárdért

Putsay Gábor
2005. 08. 22. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem ad továbbra sem semmilyen információt a Ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport Rt. arról az államtitoknak minősített nagy értékű beruházásról, amelyet a privatizáció előtti utolsó pillanatban az eredetileg előirányzott 600 millió forint helyett kétmilliárd forint értékben hagyott jóvá a társaság. Információink szerint a tervezettnél lényegesen magasabb összegű megbízás részleteiről az igazgatóság tagjai sem tudhattak meg mindent, sőt a beruházással járó káros környezeti, valamint műszaki hatásról nem értesítették eddig sem a lakosságot, sem pedig a fapados légitársaságokat. Úgy tudjuk, a teljes titoktartás mellett folyó beruházás miatt több mint egy hónapig nem lehet használni a repülőtér két kifutópályájának egyikét, aminek következtében Budapest egyes déli területei felett jelentősen megemelkedik a légi forgalom, ezzel pedig a zaj.
A beruházás a fapados légitársaságokat is hátrányosan érinti, mivel a felszállás előtti várakozási idejük előreláthatólag lényegesen megnő.
*
Ahogyan arról beszámoltunk, az ügylet nemcsak a tervezettnél jóval magasabb megbízási díj és a szokatlan időpont miatt kavart óriási vihart a reptéren, hanem azért is, mert a beruházást – gurulópálya-építést – igencsak megkérdőjelezhető módon összevonták egy másik fejlesztéssel, amelynek ürügyén a BA Rt. az egész tranzakciót államtitokká tudta minősíttetni, kizárva ezzel a nyílt versenyeztetést.
Értesüléseink szerint a BA Rt., valamint a HungaroControl vezetése holnap egyeztet arról, hogy a légitársaságokat milyen módon értesítsék a beruházásokról.
– Hivatalosan nem kapott tájékoztatást a Ferihegyi repülőteret használó Wizz Air vezetése a tervezett beruházásról, annak ellenére, hogy elsősorban a fapados cégeket érinti a változás – közölte lapunkkal Kázmér Natasa, a Wizz Air kommunikációs igazgatója. A légitársaságnak a menetrend miatt mihamarabb fel kellene készülnie az átalakításra. A fapados cégek járművei ugyanis általában csak 30 percet tartózkodnak a légikikötőben, így az átalakítások miatti késések alaposan felboríthatják a menetrendjüket. Számukra akkor adódik kényszerhelyzet, amikor az átépítés miatt a másik kifutópályát használhatják. A német Germanwings vezetése viszont arról számolt be, hogy a légitársaság kapott tájékoztatást a tervezett beruházásról.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.