További társaságokat adhat el a Pannonplast

MTI - ECO
2005. 08. 05. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Pannonplast, azután, hogy értékesítette a csoporthoz tartozó Pannonpipe Kft.-ben meglévő ötvenszázalékos üzletrészét, megfelelő ár esetén eladná a Polifoam többségi tulajdonát is – mondta Bokorovics Balázs, a Pannonplast igazgatóságának elnöke. A Polifoam 49 százaléka a Trocellen GmbH-é, amelynek tulajdonosa értékesíteni akarja az évi 70-80 millió euró árbevételű német céget.
Ha jó árat kínálnak, akkor a Pannonplast megfontolja a Polifoam 51 százalékának eladását – közölte az elnök. Az MTI kérdésére hozzátette, hogy a Polifoam 51 százalékának a cégcsoporton belül történt átcsoportosítása nem áll összefüggésben a lehetséges értékesítéssel.
Arra, hogy az üzletrészt július végén a Pannonplast százszázalékos tulajdonában lévő, a cégcsoport finanszírozási struktúrájának fejlesztését segítő Polifin Kft. vegye meg, a Polifoam tevékenységének újrafinanszírozása miatt volt szükség.
A műanyagcső-gyártó Pannonpipe ötvenszázalékos üzletrészének eladásáról csütörtökön bejelentett tranzakció valamivel a Pannonpipe 1,5 milliárd forintos saját tőkéje feletti áron történt – válaszolta újságírói kérdésre Bokorovics Balázs.
Szóba jöhet még az FCI eladása is, bár termékének, a kompozit szigetelőknek a piaca jelentős bővülés előtt áll. Ezért valószínűbb a további fejlesztés – mondta Bokorovics Balázs, hozzátéve, hogy a cégben 42 százalékban tulajdonos Fukurawa támogatja az ehhez szükséges beruházásokat.
A Pannonplast a csomagolási üzletágat tekinti továbbra is stratégiainak, de megfelelő szakmai partner esetén a műszaki műanyagok területén is lát fejlődési lehetőséget.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.