Új utasréteget nyert meg a vasúttársaság a Budapest–Vác– Szob, s a Budapest–Veresegyház– Vác vasútvonalakon az ütemes menetrend bevezetése óta: az eltelt egy évben a két elővárosi vonalon az eladott jegyek száma hét, az utasforgalom nyolc, a bevétel pedig reálértéken tíz százalékkal emelkedett – adta hírül tegnap a MÁV Rt. A cég a változtatások részeként gyorsított vonatokat állított forgalomba a Budapest–Vác vonalon, amelyek a két város között megállás nélkül és húsz perccel rövidebb menetidővel közlekednek. Ennek is szerepe volt abban, hogy a társaság Vácon a korábbihoz képest húsz százalékkal több menetjegyet értékesített. A MÁV közölte: ezen a két vonalon – amely a teljes budapesti elővárosi forgalom közel húsz százalékát bonyolítja – havonta 900 ezer utazást regisztrálnak, az ütemes menetrend némileg átalakította a közlekedési szokásokat, ugyanis az utasok egy része korábban autóbusszal vagy személygépkocsival közlekedett. Annak ellenére, hogy 42 százalékkal több vonat állt forgalomba az eltelt egy évben, az utasok 24 százaléka még mindig elégedetlen a csúcsidőszak zsúfoltságával. Ennek leginkább az az oka, hogy a sűrűbb vonatközlekedés miatt rövidebb szerelvényeket közlekedtet a MÁV, viszont az utasszám emelkedik.
Szeptemberben megy Mándoki? A Világgazdaság értesülései szerint Mándoki Zoltán vezérigazgatót szeptember 15–20. között váltja posztján Heiczinger István, a Siemens Rt. ügyvezető igazgatója. Úgy tudjuk, Kóka János gazdasági miniszter ezen a héten terjeszti a kormány elé a vasúti törvény új módosító javaslatait, valamint a MÁV átalakításának tervezetét.

Gyorsan kifakult a szivárványos zászló