A versenyhivatal túlterheltségével magyarázta lapunknak az új eljárási rend bevezetését Horváth Anita, a GVH sajtófőnöke. A jelenlegi metódus szerint ugyanis minden beadvány bejelentésnek minősül, amelyet versenyfelügyeleti eljárás követ. A hatóságnak módja van ugyan eldönteni, hogy a bejelentés alapján elindítja vagy megszünteti az eljárást, azonban ezt a határozatot meg lehet fellebbezni, méghozzá két lépcsőben: első fokon a Versenytanács, másodfokon a bíróság jár el.
A 2005. évi 68. törvény, amely november 1-jétől lép hatályba, a bejelentést és a panaszt kiveszi a versenyfelügyeleti eljárásból, a bejelentés formáját pedig pontosan körülírja. Eszerint bejelentés csak a hivatal által közzétett formátumú, megfelelően kitöltött űrlap benyújtásával tehető. A bejelentésnek tartalmaznia kell a bejelentett és a bejelentő adatait, a jogsértés megjelölését, a konkrét magatartás leírását, az érintett piacról szóló alapvető információkat, és a mindezeket alátámasztó bizonyítékokat. Ha a beadvány nem a fent meghatározott formában érkezik a versenyhivatalhoz, akkor panaszként kezelik. A panasz kivizsgálásának szabályai eltérnek a bejelentéstől. A panaszost a vizsgáló meghallgathatja, további felvilágosítást kérhet. Ha alaposnak bizonyul, a vizsgáló dönt a szükséges intézkedésekről. Az intézkedés arra igyekszik ösztönözni a bejelentőket, hogy alaposabban készítsék elő beadványukat, és ezzel könnyítsék meg a hivatal munkáját.
Drámai részletek: sokkal alattomosabban támad az infarktus, mint gondolnánk