Ismételten, immáron harmadszorra a Stadlert nevezte meg a MÁV Rt. az elővárosi motorvonattender győztesének, a Bombardier ajánlatát érvénytelennek nyilvánította. A Bombardier újból a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz (KDb) fordul jogorvoslatért. Legutóbb a KDb – az eredmény semmisnek nyilvánítását követően – arra kérte fel a MÁV-ot, hogy fogadja be a Bombardier újabb ajánlatát, amelyben a cég a teljes ajánlati ár megváltoztatása nélkül a karbantartás, járműtisztítás és egyéb költségek esetében igazolja a valós árelemeket. A Bombardier ugyanis évente és férőhelyenként egy eurócentet kért a MÁV-tól a vonatok karbantartásáért és tisztításáért: így viszont a KDb szerint nem biztosítható az esélyegyenlőség az ajánlatok elbírálásakor. A KDb másrészt a MÁV eredményének megsemmisítését azzal indokolta: a régi közbeszerzési törvény nem ad iránymutatást arra, hogy ha az ajánlatkérő kirívóan alacsony árral találkozik, milyen döntéseket alkalmazhat.
A Bombardier a hét elején változatlan díjakkal adta be ajánlatát, a valós árelemeket pedig azzal indokolta, hogy a cég üzletpolitikai döntést hozott, a tényleges költségek fedezeténél az anyavállalat támogatását tüntette fel. A MÁV azzal az indokkal érvénytelenítette az ajánlatot, hogy az a KDb határozatában foglalt kötelezettségeknek és a pályázati dokumentáció feltételeinek sem felel meg.
Dian József, a Bombardier– MÁV Kft. ügyvezetője lapunkkal közölte: a MÁV félremagyarázza az esetet, a dokumentációban ugyanis nem az szerepel, hogy az ajánlati árnak fedezetet kell nyújtania a valós költségekre. A Stadler reméli, hogy aláírhatják a szerződést a MÁV-val. Közölték: megelégedésükre szolgál, hogy harmadszor is a Stadler és magyar partnere, a Ganz győzött kedvezőbb ajánlatával.
Orbán Viktor: Veled vagyunk, Judit!
