A 3G-ről szól majd az idei karácsony

Dénes Zoltán
2005. 09. 11. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Újabb kihívásként értékelte a 3G-s technológia terjedését a készülékgyártók szempontjából Varga Mihály, a Sony Ericsson kelet-közép-európai marketingmenedzsere. A mobiltelefon-készülékek területén óriási fejlődést indított el a legfejlettebb technológia megjelenése a piacon, amelyben a Sony Ericsson az elsők között tudhatja magát. A harmadik generációs technológia kelet-közép-európai bevezetésekor például a társaság Z1010 jelzésű telefonja volt az egyik kiemelt készülék. Azóta – mondta Varga Mihály – mi sem mutatja jobban a fejlődést, mint az, hogy Cannes-ban az idén a társaság V800 és Z800-as készülékeit kiáltották ki az év telefonjának. Emellett a Sony Ericsson már megjelentette legújabb, K600-as készülékét. A szigorodó versenyben a szolgáltatók egyre nagyobb erőfeszítéseket tesznek azért, hogy valamilyen formában megkülönböztessék magukat a piacon. Ennek egyik legegyszerűbb módja, hogy eltérő szolgáltatásokkal jelennek meg: ebben kiemelt szerepet tölt be az új 3G. Varga Mihály szerint annak ellenére, hogy a 3G-vel kapcsolatos lefedettség még csak Budapestre és azon belül is néhány kerületre korlátozódik, várhatóan az új technológiával kapcsolatos szolgáltatások viszik a prímet a karácsonyi szezonban. Az új technológia általános elterjedéséig jelentős felfutási időszakkal számolhatnak a gyártók és a szolgáltatók, hiszen a fogyasztóknak meg kell szokniuk ezt a technológiát is.

Száguldó mobilpiac. Az előrejelzések szerint a globális mobiltelefonkészülék-piac forgalma az idén 16 százalékos növekedéssel zárhat, elérheti a 780 millió darabot. A növekedés a fejlődő piacok erőteljes bővülésére, valamint a telített piacokon zajló minőségi cserékre támaszkodik. A legnagyobb vesztesnek a Siemens bizonyult, mivel piaci részesedése a második negyedévben 4,7 százalékra csökkent az első negyedévi öt és fél százalékról; ezzel a nemzetközi rangsorban az ötödik helyről a hatodikra csúszott vissza. A Sony Ericsson öt és fél százalékról 6,2 százalékra javította piaci részesedését. A piacvezető, a finn Nokia 60,8 millió készüléket értékesített a negyedév folyamán. A Motorola szintén jól szerepelt, elsősorban RAZR modelljének köszönhetően. A Samsung Electronics piaci részesedése az első negyedévi 13,3 százalékról 12,8 százalékra csúszott vissza. Az LG Electronics szintén a növekedési ütem lényeges csökkenését volt kénytelen tudomásul venni.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.