Újabb kihívásként értékelte a 3G-s technológia terjedését a készülékgyártók szempontjából Varga Mihály, a Sony Ericsson kelet-közép-európai marketingmenedzsere. A mobiltelefon-készülékek területén óriási fejlődést indított el a legfejlettebb technológia megjelenése a piacon, amelyben a Sony Ericsson az elsők között tudhatja magát. A harmadik generációs technológia kelet-közép-európai bevezetésekor például a társaság Z1010 jelzésű telefonja volt az egyik kiemelt készülék. Azóta – mondta Varga Mihály – mi sem mutatja jobban a fejlődést, mint az, hogy Cannes-ban az idén a társaság V800 és Z800-as készülékeit kiáltották ki az év telefonjának. Emellett a Sony Ericsson már megjelentette legújabb, K600-as készülékét. A szigorodó versenyben a szolgáltatók egyre nagyobb erőfeszítéseket tesznek azért, hogy valamilyen formában megkülönböztessék magukat a piacon. Ennek egyik legegyszerűbb módja, hogy eltérő szolgáltatásokkal jelennek meg: ebben kiemelt szerepet tölt be az új 3G. Varga Mihály szerint annak ellenére, hogy a 3G-vel kapcsolatos lefedettség még csak Budapestre és azon belül is néhány kerületre korlátozódik, várhatóan az új technológiával kapcsolatos szolgáltatások viszik a prímet a karácsonyi szezonban. Az új technológia általános elterjedéséig jelentős felfutási időszakkal számolhatnak a gyártók és a szolgáltatók, hiszen a fogyasztóknak meg kell szokniuk ezt a technológiát is.
Száguldó mobilpiac. Az előrejelzések szerint a globális mobiltelefonkészülék-piac forgalma az idén 16 százalékos növekedéssel zárhat, elérheti a 780 millió darabot. A növekedés a fejlődő piacok erőteljes bővülésére, valamint a telített piacokon zajló minőségi cserékre támaszkodik. A legnagyobb vesztesnek a Siemens bizonyult, mivel piaci részesedése a második negyedévben 4,7 százalékra csökkent az első negyedévi öt és fél százalékról; ezzel a nemzetközi rangsorban az ötödik helyről a hatodikra csúszott vissza. A Sony Ericsson öt és fél százalékról 6,2 százalékra javította piaci részesedését. A piacvezető, a finn Nokia 60,8 millió készüléket értékesített a negyedév folyamán. A Motorola szintén jól szerepelt, elsősorban RAZR modelljének köszönhetően. A Samsung Electronics piaci részesedése az első negyedévi 13,3 százalékról 12,8 százalékra csúszott vissza. Az LG Electronics szintén a növekedési ütem lényeges csökkenését volt kénytelen tudomásul venni.
Közel a tűzszünet, már ma bejelenthetik
