Magyarországon a fogyasztók túlnyomó többségben hazai bort vásárolnak. A piac viszonylag stabilnak mondható, s a háztartások mintegy harmada vásárol ritkábban mint másfél havonta bort – derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet felméréséből. A háztartások által elfogyasztott bor mennyisége a tavalyi bázisidőszakhoz viszonyítva stabilnak nevezhető. Miközben nőtt a vásárlók száma, addig csökkent az általuk vásárolt mennyiség. Az egy háztartás által elfogyasztott bor mennyisége csökkent, hiszen tavaly az első hat hónapban 7,1, az idén 6,5 liter volt. Az árak viszont emelkedtek, hiszen a vásárlás mindkét esetben 2500 forintnyi kiadást jelentett. Az importborok piaci részesedése hat százalékponttal nőtt, ennek ellenére a termékek többsége hazai. A kínálatban a minőségi változás is megindult: eltűnőben vannak a kannás borok, s nőtt az üveges kiszerelésűek forgalma.
Trump aláírta a törvénybe foglalt ígéreteit
