Elutasította tegnap a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDb) a Bombardier jogorvoslati kérelmét a MÁV-tender ügyében, így érvényes a vasúttársaság legutóbbi döntése, miszerint a Stadler és a Ganz Transelektro szállíthat harminc elővárosi motorvonatot. A MÁV eddig háromszor hirdette meg győztesként a Stadlert, ám a Bombardier beadványára a KDb két alkalommal semmisítette meg a tender hivatalos végeredményét. A MÁV és a Stadler már augusztus végén aláírta a szerződést, a KDb tegnapi döntésével pedig elhárult a hatálybalépés legfőbb akadálya. Ezzel együtt a MÁV-nak még meg kell kötnie a finanszírozási szerződést, amire szintén közbeszerzési pályázatot írt ki a társaság. Ugyancsak meg kell egyezniük a feleknek a szerződéshez kapcsolódó kompenzációról, valamint a pusztaszabolcsi karbantartóbázis megépítéséről.
A kidolgozás alatt álló új vasúti törvényt még az idén elfogadhatja a parlament – mondta tegnap Horváth Zsolt Csaba, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium közlekedési helyettes államtitkára a Budapesten tartott nemzetközi vasúti konferencián. Az új jogszabály megteremti a vasúti infrastruktúrához való szabad hozzáférés lehetőségét a piaci szereplők számára. Novemberben véglegesítenék az állam és a vasúti szolgáltató közötti közszolgáltatási szerződést. Gaál Gyula elnök-vezérigazgató az MTI tájékoztatása szerint elmondta: az áruszállítást követően a személyszállítási és a vontatási üzletágat 2007-ben szerveznék önálló jogi egységekbe, így 2008-tól lehetőség lenne a tőkebevonásra. Gaál Gyula a Világgazdaság mai számában közli: a MÁV Rt. üzemeltetési tevékenységét, azaz közel egészét 2013-ra privatizálni kell, el kell adni a MÁV azon részeit, amelyek nem tartoznak a vasúti infrastruktúrához.
Benézte a kanyart az idős férfi, végül a plázában kötött ki, de ezzel sem ért véget a történet + videó
