A BA Rt. a Ferihegy I. terminál felújított utasterminálját holnap nyitja meg, amit egyelőre hat légitársaság – EasyJet, SkyEurope, Wizz Air, Malmő Aviation, Germanwings, Norvegian – vesz igénybe. A műemlékké nyilvánított, 1950-ben átadott épületben a bővítés és korszerűsítés eredményeképpen évente 2,5 millió utas fordulhat meg, ami a Ferihegy 2A terminál fogadóképességével egyenértékű. Mindez a gyakorlatban annyit jelent, hogy a repülőtér üzemeltetői óránként hat induló és ugyanennyi érkező repülőgép utasforgalmának kiszolgálására rendezkedtek be, így csúcsidőben akár 1400-an fordulhatnak meg Ferihegy I. -en. A terminál területén kereskedelmi és vendéglátó egységeket, valamint korszerű utastájékoztató rendszereket alakítottak ki, az utasok azonban továbbra is autóbusszal közelíthetik meg a repülőgépeket. Ez a szolgáltatási hiányosság azonban a terminál használati díjaiban is megmutatkozik, az úgynevezett utaskezelési költség Ferihegy I. -en 9–15 euró, szemben a Ferihegy II. terminálokra egységesen meghatározott 13,35 euróval. Tavaly 6,4 millió utas fordult meg a Ferihegyi repülőtéren, idén a BA Rt. -nél 7,7 millió utasra számítanak, ezt a forgalmat viszont a Ferihegy 2A és 2B nem tudná ellátni. Az átépítés teljes költsége 10,5 milliárd forint, ennek az összegnek a 70 százalékát fordították az épületre, a fennmaradó összeget pedig az autó-, illetve a repülőgép-parkoló átalakítására költi a BA Rt.
A repülőtér egyes kifutópályájához új gurulóutat építtet a BA Rt., ám a beruházást államtitoknak minősítették, és a kivitelezői munkálatokat a Strabag kapta meg. Érdeklődésünkre Fórika Ibolya, a BA Rt. kommunikációs igazgatója közölte, hogy a kormányhatározatnak és a Nemzetbiztonsági Hivatal előírásainak tettek ezzel eleget. A tervek között újabb gurulóutak építése is szerepel.
Kétmilliárd dollár a reptérért. Lényegesen többet kínálnak a vevőjelöltek a ferihegyi repteret üzemeltető Budapest Airport (BA) Rt. -ért az előzetesen várt értéknél – írja a Financial Times tegnapi száma, amely emlékeztet: a kormány öt céget választott ki arra, hogy licitáljon a reptér 75 százalékának megszerzéséért, s az eddigi legmagasabb vételi ajánlat eléri a kétmilliárd dollárt, azaz mintegy 400 millió forintot. Az FT korábban a világ egyik legnagyobb idei repülőtér-kiárusításának nevezte a BA Rt. privatizációját, megjegyezve, hogy Budapest egyike a legfontosabb kapuknak a régióban, s a magyar fővárost választó diszkont-légitársaságok gyors növekedésnek indultak. A BA Rt. jelenlegi privatizációjára utalva a cikk szó szerint idézi Orbán Viktort, aki a reptér visszavásárlását említette a nemzeti gazdasági érdekek védelmezésének példájaként. A Financial Times közli a legfrissebb közvélemény-kutatási eredményeket is, amelyek szerint a Fidesz 51 százalékos támogatottsággal bír a biztosan választók körében, a szocialista párt 39 százalékával szemben.

Felismeri ezeket a retró reklámszlogeneket? A legtöbben csak tippelnek!