A szandzsáki mufti második házassága miatt – felesége mellett egy másik nővel is frigyre lépett – sokan attól tartanak, hogy megerősödik a saria (a mozlim egyházi és polgári jog) az ortodox Szerbiában. Ez az eset egyébként nem jelent szenzációt, s ezt azok is tudják, akik most a leghangosabban háborognak.
Muamer Zukorlic mufti nem az első s nem is az utolsó bosnyák, akinek kettő vagy több felesége van. Ám a szerbek most a jogszabályok szigorú betartását követelik, a törvényszegő mufti felelősségre vonását bigámiáért. Attól tartanak ugyanis, hogy a példa ragadós lesz, s Szandzsákban (muzulmánok lakta régió Szerbia és kisebb részben Montenegró területén) meghonosodik a saria a szerbiai jogrendszerrel szemben. Ennek veszélye nem fenyeget, mert a muzulmánok éppen annyira törvénytisztelők, mint mindenki más. Némelyek közülük azonban úgy gondolják, hogy a valláshoz és a magánélethez a hatóságoknak nincs közük.
A muftinak ahhoz, hogy új aszszonyt hozzon a házhoz, az első feleség beleegyezésére volt szüksége. Ezt írja elő a saria. A jordániai származású asszony – egyébként többgyerekes családanya – férje kérésére ezek szerint igent mondott. A törvény szerint elég egy fejbólintás is.
A Novi Pazar-i iszlám közösségben a mufti második házasságát nem hirdették meg, mégis mindenki tudott róla. Még a bosnyákok is eltérően kommentálták az esetet. A sariát nem bírálva jegyezték meg, hogy Novi Pazar mégiscsak Európában van, nem pedig Szaúd-Arábiában vagy Iránban, s hogy a tiltott többnejűség alkalmazása káros következményekkel járhat a hagyományos iszlám közösség tagjainak körében is.
A mufti hivatalosan nem követett el törvényszegést, mert Szerbiában nem kötött másodszor is polgári házasságot. Az esküvőt Szarajevó egyik dzsámijában tartották, s a szertartást Mutafa Ceric, a boszniai muzulmán közösség vezetője végezte. Az új aszszony egy Novi Pazar-i iparos lánya, s többek szerint szépséges.
A kábítószer mindent szétroncsol és csak a pusztulást kínálja
