Ezen a héten az összes régiót végigjárják az MSZP vezetői, hogy a térségek képviselőjelöltjeinek, polgármestereinek, vezető helyi politikusainak, valamint a kampányfelelősök részvételével egyeztessenek a 2006-os felkészülésről. A hét végén Tatabányán, hétfőn pedig Szombathelyen tartottak fejtágítót Komárom-Esztergom, Fejér, Veszprém, illetve Vas, Győr-Moson-Sopron és Zala megye szocialistáinak. A regionális kampányértekezleteken Hiller István pártelnök mellett Szekeres Imre elnökhelyettes, Szigetvári Viktor, az MSZP kampányának technikai lebonyolításáért felelős megbízott és Gál J. Zoltán volt kormányszóvivő irányításával tájékoztatják a helyieket a felkészülés állásáról. Úgy tudjuk, a kampányhoz kapcsolódó szórólapok, poszterek és plakátok elkészítését, nyomtatását is a Köztársaság téren igyekeznek megszervezni, így például a képviselőjelölteknek „központi fényképezéseken” kell részt venniük, ha azt akarják, hogy arcuk megjelenjen az MSZP-s reklámokon.
A választókerületek kampányfelelőseiről egyes szocialista választási szakemberek lehangoló véleményt mondtak. Mindezek alapján forrásaink úgy vélik, hogy az elmúlt választásokhoz képest a jövő évi voksolásra az MSZP mind szervezeti, mind pedig személyi vonatkozásban a leggyengébb háttérrel készül.
Ha helyi szinten nem is tűnik minden túl rózsásnak, annyi azonban biztos, hogy a pártközpontban – együttműködve a kormánykommunikációval – már a nyáron is komoly kampány-előkészületi munkák folytak. Ezek elsősorban az MSZP adatbázisának növelését célozzák. A Köztársaság téren év végéig az összes telefon-előfizetéssel rendelkező állampolgárt fel akarják hívni egyfelől adatgyűjtés, másfelől pedig a száz lépés programjának a népszerűsítése miatt (az Index szerint 800 ezer mobilszámon is várható a gyurcsányi és hilleri géphangok jelentkezése). Korábban megírtuk, hogy Hiller István pártelnök és Gyurcsány Ferenc miniszterelnök aláírásával MSZP-s tagok és aktivisták már kaptak egy kampánylevelet, amely „szimpátiakártyákat” is tartalmaz. Ezeket három-négy embernek adják oda, akiktől visszajelzést vár a párt, ami szintén az adatbázis növelését szolgálja. Várhatóan szeptembertől az MSZP új kampányba kezd: a médián, esetleg telefonon és szórólapokon keresztül azt próbálják majd a választókkal is megértetni, hogy mit jelent számukra a baloldaliság. Információink szerint a telefonos adatgyűjtését és a szeptemberre tervezett propagandát is Szigetvári Viktor felügyeli.

Hét kérdés, hét ország – őrült nehéz földrajzi kvíz