Dugókhoz szoktatták a fővárosiakat

Bár a kivitelezők átadták a nyárra tervezett fővárosi útfelújítások kétharmadát, az iskolakezdésre, mikor sűrűbben indítják a buszokat, villamosokat, és jóval több autó közlekedik, mégis állandósultak a dugók. A jelenleg tizenöt nagy forgalmú helyszínen zajló munkák közül hatot e hónapban befejeznek ugyan, de novemberig még több mint harminc útszakaszt aszfaltoznak.

2005. 09. 08. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A napokig tartó, szinte teljes káosz után a hét közepére kissé enyhültek a közlekedésben a dugók okozta nehézségek Budapesten, annak ellenére, hogy a fővárosi önkormányzat útfelújítási kampánya változatlanul a legforgalmasabb főútvonalakon zajlik – tájékoztatta lapunkat Havasi Zsolt. A Fővinform munkatársa szerint az első iskolai hét kezdete után a budapestiek már hozzászoktak a dugókhoz. A felújítási munkák miatt leginkább Budán nehéz a közlekedés, hiszen Pesten sokkal több a menekülő útvonal, és többé-kevésbé a kisebb mellékutcák is képesek elvezetni a gépjárműforgalmat.
Vajda Pál (MSZP) főpolgármester-helyettes tavasszal azt ígérte, hogy a javítások zömével iskolakezdésre végeznek. Kérdésünkre most azt mondta: a nyárra tervezett negyvenhét főútvonal kétharmadának aszfaltozását befejezték, jelenleg tizenöt úton dolgoznak a kivitelezők. A napokban adták át a forgalomnak a XXII. kerületi Barackos utat, valamint a VI. és a VII. kerület határán lévő Király utcát, utóbbinál több mint két hetet késtek. A budai Hegyalja út, a Márvány utcai felüljáró, a Diósárok utca és a XI. kerületi Kőérberki út felújítása várhatóan még ebben a hónapban lezárul. Ugyancsak elkészülhet a józsefvárosi Baross utca, valamint az Üllői útnak a XVIII. és a XIX. kerületen áthaladó szakasza.
A fővárosiaknak tudomásul kell venniük, hogy nem volt más lehetőség, mint a felújítás, különben télen újra a kátyúk akadályoznák a biztonságos közlekedést – szögezte le a főpolgármester-helyettes, aki emlékeztetett arra is, hogy több mint nyolcmilliárd forintból a fővárosi főútvonalak csaknem tíz százaléka újul meg az idén száz kilométeren. A tervek szerint jövőre százkilencvenegy útszakaszt túrnak föl márciustól, a szegélyezési munkákat már az idén megkezdik. (Emlékezetes: a budapestieket felháborította, hogy gyakran találkoztak olyan lezárt munkaterülettel, ahol nem dolgoztak éjjel és hét végén sem. Többen láttak olyan útszakaszt, ahol nappal is állt a munka. Ezt a kivitelezők azzal indokolták, hogy a felújítás egyes fázisait csak bizonyos napszakokban tudják végezni. Vajda Pál az észrevételeket korábban úgy kommentálta, hogy felőle az útfelújításokon dolgozók szkanderezhetnek is napi nyolc órában, csak az őket alkalmazó cég határidőre adja át a munkát.)
Az ellenzék kezdetektől fogva üdvözölte, hogy a város vezetői tizenöt éves semmittevés után hozzáláttak Budapest elképesztő állapotú útjainak felújíttatásához, azonban a kivitelezésbe számos hiba csúszott – fogalmazott lapunknak Szálka Miklós, a fővárosi városüzemeltetési bizottság fideszes alelnöke. Az illetékesek ugyanis esetlegesen jelölik ki, hogy melyik útszakaszon végezzenek munkákat, holott a bizottság által is szorgalmazott, de szabotált útlehajlás-vizsgálat alapján szakszerűen lehetett volna rangsorolni – tette hozzá az ellenzéki politikus. Szálka Miklós azt is bírálta, hogy az aszfaltot a közműfelújítások után frissen betömött gödrökre viszik föl a kivitelezők. Így előfordulhat, hogy a felújított utak néhány hónapon belül több helyen megsüllyednek.

Felújítási menetrend. Szeptemberben kezdődik a XI. kerületi Budafoki út, az Egér út, a XII. kerületi Városmajor utca, a XV. kerületi Közvágóhíd utca, és a csepeli Szentmiklósi út felújítása. Utóbbiak befejezése októberben, illetve novemberben esedékes, akárcsak a még részlegesen lezárt III. kerületi Szentendrei út, XI. kerületi Budaörsi úti felüljáró, a Balatoni út több szakasza, a belvárosi Bajcsy-Zsilinszky út, a XIV. kerületi Fűrész utcai felüljáró és a városligeti Millenniumi híd, a XV. kerületi Szentmihályi úti és a kispesti Nagykőrösi úti felüljárók, a pesterzsébeti Vörösmarty utca, a soroksári Grassalkovich út és felüljáró aszfaltozása. Ősszel hozzálátnak és még az idén végeznek huszonhat útvonal felújításával. A fővárosi és a kerületi önkormányzatok harminckét kilométernyi szakaszt burkolnak újra a III. kerületi Huszti úton és a Királyok útján, a józsefvárosi Diószegi Sámuel utcában, a Kőris utcában, a Nagy Fuvaros utcában, a XI. kerületi Gazdagréti úton, a XIII. kerületi Reitter Ferenc utcában és a Hegedűs Gyula utcában, a zuglói Hermina úton, a XV. kerületi Pestújhelyi úton, a XVI. kerületi Arany János utcában, valamint több XVIII., XX. és XXI. kerületi úton.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.