Németországban a munkanélküliség – a több hónapja tartó csökkenés ellenére – továbbra is rekord közeli, csaknem 4,8 millió állástalant regisztrálnak a közvetítő- irodák. Eközben a német munkaerőpiacot tovább sokkolják a nagy autógyártók tervezett leépítései. A több mint százezer dolgozót foglalkoztató Volkswagen közleményben tudatta, hogy a bővülő értékesítés ellenére a cég nem tudja kapacitásait kihasználni, ezért csökkenti alkalmazottainak létszámát. Több ezer állás van veszélyben, ám a vállalat garantálja, hogy az úgynevezett tarifamegállapodásnak megfelelően hajtják végre a munkahelyek felszámolását. Vagyis a következő hat évben a társaság biztosítja a foglalkoztatottak állását, ezért a létszámcsökkentést nem elbocsátásokkal, hanem egyéb munkajogi eszközökkel, például nyugdíjazásokkal oldják meg.
Az Adam Opel AG a veszteség csökkentését célzó Olympia program keretében a következő két évben 1600 fővel, azaz mintegy 4 százalékkal csökkenti németországi alkalmazottainak számát, legnagyobbrészt a bochumi gyárban. Gyárbezárásra azonban nem készülnek, a leépítést a természetes lemorzsolódás és korkedvezményes nyugdíjazás útján kívánják végrehajtani. A gyártási volumen visszafogása elsősorban az Astra modelleket, illetve a bochumi mellett az antwerpeni gyárat érinti. Bizonyosnak látszik, hogy az Astra-utódot már nem két, hanem csak egy helyen gyártják, az eisenachi gyárban pedig kizárólag a Corsa modelleket állítják majd elő. A francia Renault autógyár román leányvállalatánál, a Daciánál 922 alkalmazott elbocsátását tervezi a menedzsment. Egyes összeszerelő-üzemeket bezárnak, más részlegeknél pedig, például az öntőüzemeknél csökkentik a kapacitást. Az EU tagországaiban és Norvégiában, Svájcban, Izlandon összesen alig 1,6 millió új személyautó kapott rendszámot júniusban, jelentette az Acea, az európai autógyártók szövetsége.
Megérkezett a konvoj az ország karácsonyfájáért – videó